/ Surf

Nå skal Norrøna satse på surferne

Norrøna lanserer en egen kolleksjon for surfere, oppkalt etter legendariske Unstad.

Sist oppdatert 19. april 2017 kl 09.13
SURFERE: Her er Norrønas nye våtdrakt på Unstad. Foto: Norrøna
SURFERE: Her er Norrønas nye våtdrakt på Unstad. Foto: Norrøna

Norrøna har sikret seg en betydelig posisjon i de fleste utendørsaktiviteter, og skal nå også satse på surfere med den nye Unstad-kolleksjonen.

– Vi har et supert produktutvalg som tilbyr all beskyttelsen som trengs for å være utendørs, men kun på solid grunn. Selv på toppen av et vindfullt fjell er vi komfortable og godt beskyttet, og nå ønsker vi å ta visjonen vår videre og utfordre et helt nytt element, sier Jørgen Jørgensen, administrerende direktør i Norrøna, i en pressemelding.

Kolleksjonen består av 6/5 Hooded wetsuit, 4/3 Wetsuit, 8mm Booties, 3mm Gloves, en 120 liter bag, i tillegg til t-skjorte og hettegenser. Kolleksjonen lanserer allerede denne høsten.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

MILJØVENNLIG: Våtdraktene er laget av gummitrær fra Asia. Foto: Norrøna

– Med en fantastisk lekeplass som består av 71 % vann, hadde vi lyst til å benytte kunnskapen vår utover fjellheimen. Vi utvikler våre produkter på hovedkontoret, noe som gir oss unik og detaljert kunnskap om konstruksjon og design. Som surfere, skikjørere, fjellklatrere, syklister og eventyrere, tror vi på å bruke kunnskapen vi besitter til å skape nye synergier mellom utendørsaktiviteter, sier Brad Boren, sjef for innovasjon i selskapet.

Med på laget har de brett-stjernene Terje Håkonsen og Mads Jonsson. Mest spennende er kanskje våtdraktene, som er laget av naturalprene, et naturlig gummiskum fra gummitrær i Asia.

Det er ukjent hvilken pris produktene vil ha. Både priser og bilder av produktene blir klare i løpet av mai.

Publisert 18. april 2017 kl 15.35
Sist oppdatert 19. april 2017 kl 09.13
annonse
Relaterte artikler
annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen