/ Sykkel

Slik sti-pimper du sykkelen

Stisykling er mye morsommere enn grusveisykling, derfor gir vi deg tre enkle og rimelige tips for å gjøre sykkelen din bedre på røffe stier.

Sist oppdatert: 3. juni 2014 kl 09.15
TIL STI: Små endringer på sykkelen gjør stor forskjell i terrenget. Her er en klassisk rittsykkel klar til stikjør. En drøy halvkilo tyngre og mye stødigere og tryggere. Foto: Øyvind Aas
TIL STI: Små endringer på sykkelen gjør stor forskjell i terrenget. Her er en klassisk rittsykkel klar til stikjør. En drøy halvkilo tyngre og mye stødigere og tryggere. Foto: Øyvind Aas

Selv om sykkelen din først og fremst er tilpasset terrengsykling på raskt underlag og i høy fart, er det bare små grep som skal til for å gjøre den bedre egnet til en knoting og grensesprenging på stiene. Enkle grep kan gjøre en rittsykkel mye bedre egnet til mer uvøren stisykling.

Bytt smalt med bredt: Hvis du i dag har en hardtail beregnet på rittbruk kan du med enkle grep, og få utstyrsbytter gjøre sykkelen mye mer velegnet til stisykling. Grepene er enkle å gjennomføre. Det er ikke sikkert du ønsker å reversere dem heller, etter at du har vendt deg til den økte kontrollen og fremkommeligheten i terrenget.

Allerede abonnent?  

Norges største og beste magasin om ski, topptur og bratt friluftsliv - siden 1998

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen