/ Sykkel

Deler av Østmarka kan få forbud mot sykling

Østmarka er et yndet sted for Oslos stisyklister og viktig for de aktive syklistene. Statsforvalteren har imidlertid utredet alternativer til nasjonalpark, som kan gjøre sykling forbudt i deler av marka. Sykkelmiljøet frykter konsekvensene av forslaget.

Sist oppdatert: 11. februar 2022 kl 14.10
østmarka nasjonalpark forbud sykling stisykling
KAN BLI FORBUD: Statsforvalterens forslag til nasjonalpark i Østmarka innebærer at deler av Østmarka kan få forbud mot sykling. Foto: Kristoffer H. Kippernes / Statsforvalteren i Oslo og Viken
Lesetid: 4 minutter

– Det kan bli katastrofe for oss og andre som driver idrett, sier Jørn Michalsen til Terrengsykkel.

Han er leder i ritt- og arrangementkomiteen i IF Frøy, som har sitt kjerneområde i Østmarka, hvor deres medlemmer trener og klubben arrangerer ritt.

Allerede abonnent?  

Norges største og beste magasin om ski, topptur og bratt friluftsliv - siden 1998

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen