/ Folk

Uenig i Lindkjølens følger-kritikk: – Har liten betydning for sponsorer

Norges største frikjører på Instagram, Benjamin Forthun, er uenig i kritikken fra Trygg Lindkjølen. Han sier det å kjøpe følgere er for lett å gjennomskue, og gir lite effekt i et sponsorsamarbeid.

Sist oppdatert: 23. oktober 2020 kl 13.36
Benjamin Forthun kritikk
UENIG: Benjamin Forthun er ikke enig i kritikken mot skikjørere som har kjøpt følgere. Han mener de får liten verdi igjen hos sponsorer. Foto: Anders Holtet
Lesetid: 3 minutter

Benjamin Forthun har over flere år bygget seg opp til å bli Norges største ski-influencer på Instagram, med over 170.000 følgere. Han har fått med seg Trygg Lindkjølens oppgjør mot skikjørere som kjøper følgere for å «booste kontoene» sine, men er uenig i Lindkjølens kritikk. 

– Jeg har sett folk gjøre det, men det problemet Trygg snakker om er lett å gjennomskue. Hvis du har kjøpt følgere får du bare et høyt antall følgere, men innleggene gjør det ikke bedre av den grunn. Det blir få likes i forhold til følgerne, sier Forthun.

Allerede abonnent?  

Norges største og beste magasin om ski, topptur og bratt friluftsliv - siden 1998

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen