Norsk Tipping sponser snowboard-Norge

Går inn som samarbeidspartner for Snowboardforbundet, som har doblet sine sponsorinntekter på ett år.

Sist oppdatert 3. mars 2015 kl 14.45
Rekruttlandslagskjører Mons Røisland ikledd den nye landslagshalsen. Foto: Snowboardforbundet
Rekruttlandslagskjører Mons Røisland ikledd den nye landslagshalsen. Foto: Snowboardforbundet

– Norsk Tipping er en viktig partner generelt for norsk idrett. De er fundamentet til idrettsfinansieringen og vi gleder oss over at de nå også ønsker å assosiere seg mer med snowboard-Norge. Avtalen betyr mye for Snowboardforbundet fordi det sikrer at vi kan satse mer på de tingene vi vil og trenger å utvikle: landslagssatsingen, juniorsatsingen og arrangementene våre, sier Lisa Mari Watson, generalsekretær i Snowboardforbundet.

Norsk Tipping går inn som hovedsponsor, med en avtale som varer i to år. I januar 2015 gikk mobilselskapet Chess inn i en toårsavtale, som kan utvides til tre år. Disse avtalene, i tillegg til generalsponsoratet fra DNB, fører til at forbundet har doblet sine sponsorinntekter på ett år, fra 3 millioner i 2014 til 6.5 millioner i 2015.

– For Norsk Tipping er det særlig viktig å finne gode samarbeidspartneren og målbærere for å synliggjøre at selskapets overskudd går til mange samfunnsnyttige formål. Snowboardkjørere over hele landet er aktive brukere av idrettsanlegg som er bygget ved hjelp av spillemidler fra Norsk Tipping, og derfor synes vi et samarbeid med Snowboardforbundet er relevant og viktig. Samtidig er snowboard en raskt voksende idrett som skaper stor aktivitet og engasjement, noe som vi tror vil skape mange spennende arenaer å realisere samarbeidet på, sier sponsoransvarlig i Norsk Tipping, Pål Enger.

Norsk Tipping-logoen vil være synlig i bredden av Snowboardforbundets arrangementer og på landslaget allerede denne uken. På landslaget ser du Norsk Tipping på halsen og brettet til Ståle Sandbech, Silje Norendal og de andre landslagskjørerne når TV 2-sendte US Open arrangeres i Vail, Colorado til helgen.

– Vi er så heldige å ha med oss de beste og mest synlige utøverne på landslaget, og idretten vår har en spesiell appell hos de som er unge av alder eller bare unge til sinns. Med det som utgangspunkt kan vi inngå sunne samarbeid med bedrifter som ser verdien i det vi gjør, og som også tar et langsiktig ansvar for utviklingen av idrett og bra aktivitet i Norge fra grasrot til topp, sier fungerende snowboardpresident Ola Keul.

Publisert 3. mars 2015 kl 14.45
Sist oppdatert 3. mars 2015 kl 14.45
annonse
Relaterte artikler
MELON: Markus Olimstad i en backside 180 melon.
Frontside og backside 180

– Det første trikset jeg lærte meg

INDY AIR: Markus Olimstad i en backside 360 med indygrab. Foto. Christian Nerdrum
Backside 360 på snowboard

– Nå skal vi nørde litt

IKKE FULL JEKK: Skal du tweake litt, så hjelper det å slippe til litt blod og luft til ankler og knær. (Snowboarder Markus Olimstad i parken på Tryvann). Foto: Christian Nerdrum
Alltid full jekk eller variere litt?

– Gøy å ikke være så fastspent

STALEFISH: Snowboardlegenden Sondre Hylland legger inn en stalefish i nabolaget. Foto: Christian Nerdrum
Grabs - Dos and don´ts

– Det er noen ulovlige også

LEO OG TERJE: Leo Cittadella og Terje Haakonsen tar over importen av Hovland Snowskates.
Blir importør av snowskate

Haakonsen satser nytt

KJEKS GAMES: Mons Røisland sikret seg to bronser på 24 timer under X Games i Aspen, Colorado. Foto: Brettforbundet
Røisland med to X Games-medaljer på under 24 timer

Takker oppkjøring på Geilo: – Perfekte forhold

annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen