– Kom igjen. Vær litt mer kreative. Brukte Toyota virkelig en million kroner på å fornærme kvinner. Har vi ikke kommet lengre enn dette?, spør Romy Krassenstein fra Sydney til den australske nyhetssiden News.
Krassenstein, som var på ferie i skianlegget Thredbo i Australia, tok raskt bildet ovenfor. Reklamekampanjen har som hensikt å vise at Kluger er en perfekt familiebil, og viser at mødre kan kjøre blå løype, mens sorte løyper er for menn. Det får 41-åringen, som står på ski med sine fire barn, til å rase.
– Det er bare meg her. Det er ingen far, og vi kjører sorte løyper hele tiden, sier Krassenstein.
Toyota har senere fjernet reklamen fra skianlegget. De mener de ikke hadde en intensjon om å støte noen.
– Vi ønsket bare å vise at Tredbo, i likhet med Kluger, har noe for alle, sier de i et tilsvar til nyhetssiden.
Kvitfjell ble nylig kritisert for å ønske egne damebakker i sitt skisenter, som skulle være snillere enn vanlige løyper.