Problemer med Alfa Free-støvelen til Rottefella Xplore

Flere kunder av det nye fjellskibinding-systemet Rottefella Xplore har fått store problemer med den tilhørende støvelen Alfa Free.

Sist oppdatert: 4. mars 2022 kl 13.04
fjellskisko xplore plunder
KILT SEG: Fjellskitester Ove Nestvold prøver å løsne pinnen som har satt seg fast. Foto: Gunhild Aaslie Soldal
Lesetid: 2 minutter

Etter lanseringen av Rottefella Xplore med medfølgende skistøvler Alfa Free, har over 40 kunder opplevd samme problem med sistnevnte. Altså at pinnen på støvelen kiler seg fast, slik at det ikke går an å klikke seg inn i bindingen igjen.

Systemet fungerer som et slags motsatt tech-bindingssystem, hvor pinnene er på skoene istedenfor på bindingen. Når pinnene ikke går ut, får du altså heller ikke på deg skien.

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
Billigst
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen