/ Sykkel

Trek Slash 8

Du trår ikke feil hvis du velger en Trek Slash 8. Trek har med sin Slash-plattform klart å kombinere egenskaper vi kjenner igjen fra endurosykler med kvikke og lekne egenskaper vi vet å sette pris på til generell stisykling.

Sist oppdatert: 1. august 2019 kl 12.00
VÅGAL: Trek Slash 8 kommer i to fargeversjoner. En klassisk svart, eller denne fargerike varianten. Sykkelen ser rå og dyr ut og er til forveksling lik merkets dyrere karbonversjoner.
VÅGAL: Trek Slash 8 kommer i to fargeversjoner. En klassisk svart, eller denne fargerike varianten. Sykkelen ser rå og dyr ut og er til forveksling lik merkets dyrere karbonversjoner.
Trek Slash 8

Pris: 32999 kroner

Vekt: 14,3 kilo

Str. testet: 19,5

Nett: trek.no

Vandring f/b: 160mm/150mm

Hjulstørrelse: 29 tommer

Ramme: Alpha Platinum Aluminum, ABP

Gaffel: RockShox Yari RC, DebonAir 51 mm fremløp

Bakdemper: RockShox Deluxe RT3, RE:aktiv

Styre/styrefremspring: Bontrager Line, 35 mm, 780mm bredt, Bontrager Line, Knock Block, 35 mm-stem 

Sete/setepinne: Bontrager Arvada, Bontrager Line senkepinne, 15,5: 100 mm, 17,5 & 18,5: 125 mm, 19,5 & 21,5: 150 mm

Hjul og dekk: Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 54T Rapid Drive, Bontrager XR4 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidevegger 

Drivverk: SRAM GX Eagle, 12-delt, Truvativ Descendant 6k Eagle DUB, 32T Direct Mount 175mm krank 

Bremser: SRAM Guide R, 200/180 mm skiver

Trek Slash 8 er en iøyenfallende og lekker sykkel. Den ser dyrere ut enn den er. Aluminiumsrammen er til forveksling lik karbonrammene til Trek. Slash 8 er som alle Treks fulldempere utstyrt med den amerikanske produsentens unike demperoppheng. Stive kjedestag møter setestagene i et roterende ledd rundt bakakslingen. Dette sikrer at dempingen blir mindre påvirket av harde nedbremsinger, slik sykler med stive kjedestag og hjelpeledd et sted på setestagene gjerne kan bli.

Utstyrspakka på Slash 8 er hensiktsmessig og funksjonell. Hjulene med det høylydte baknavet med tette inngrepspunkter og de gode bremsene er høydepunkter. Treks egne Bontrager-deler forøvrig gjør alle en god figur. Også senkepinnen fungerer som den skal og gir et robust inntrykk. Vinkelen på den styremonterte bryteren oppleves dog som litt unaturlig. Vi må trykke tommelen mer nedover enn inn under styret. Dette oppleves litt klønete. De brede dekkene gjør et godt inntrykk i terrenget. De biter godt fra seg, føles myke og smidige og tåler en trøkk.

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
Billigst
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen