/ Sykkel

Test av solide stisykler

Dagens stisykler er mer avanserte og har flere funksjoner enn noen gang. Du trenger likevel ikke ramme i karbon og de aller flotteste komponentene for å få masse sykkelglede i terrenget. Vi har testet fem robuste stisykler til cirka 30 000 kroner.

Sist oppdatert: 1. august 2019 kl 12.00
MESTERTESTER: Norgesmester Anders Hovdenes leder testredaktør Øyvind Aas ut i vanskeligheter.
MESTERTESTER: Norgesmester Anders Hovdenes leder testredaktør Øyvind Aas ut i vanskeligheter.

Utviklingen på stisykler har gått mot stadig mer robuste og allsidige sykler. Sammenlignet med bare få år tilbake har nye stisykler mange flere funksjoner som vi forventer er på plass fra start. Noen av disse er med på å øke prisen på syklene. Samtidig har disse funksjonene bidratt til at 2019-generasjonen stisykler er bedre enn alle tidligere generasjoner, naturlig nok.

FORBILLEDLIG: Alu-modellen av Stumpjumper er langt nede på Specializeds rangstige. De slurver likevel ikke med slangeføringen. Alle vaiere og slanger er godt festet.
FORBILLEDLIG: Alu-modellen av Stumpjumper er langt nede på Specializeds rangstige. De slurver likevel ikke med slangeføringen. Alle vaiere og slanger er godt festet.
Allerede abonnent?  

Norges største og beste magasin om ski, topptur og bratt friluftsliv - siden 1998

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen