/ Folk

Suksess for Hollekims film

20 seconds of Joy fikk nylig overveldende kritikker under den veletablerte Banff festivalen i Canada. Det ble priser, skryt og stående applaus for Hollekims fremragende dokumentar.

Sist oppdatert 6. november 2007 kl 15.48
Karina Hollekims fem siste år har blitt til dokumentaren 20 Seconds of Joy.
Karina Hollekims fem siste år har blitt til dokumentaren 20 Seconds of Joy.

Lørdag 3. november ble 20 Seconds of Joy vist i Banff til et publikum for første gang. Filmen er en dokumentar fra Karina Hollekims fem siste år, og hennes utrolige liv med ski og basehopping. 20 Seconds of Joy ble valgt videre til finalen i Banff filmfestival. Banff er den mest prestisjefulle og respekterte filmfestivalen av sitt slag i verden.

– Vi blir kjent med den sentrale personligheten over tid, og filmen kombinerer tøffe destinasjoner med dyp innsikt hos atletens sinn, sier Banff jurymedlem Pat Morrow.

Siden dette var hovedhelgen for festivalens visninger, ble det solgt mer enn 800 billetter flere uker i forveien. Selv om ryktene svirret og forventningene var store, ble mottakelsen av 20 Seconds of Joy beskrevet som unike gjennom de siste årene av mannskapet til Banff festivalen.

Regissør Jens Hoffmann var overrasket over følsomheten blant publikum, som eksploderte i applaus og overveldende jubel som en vegg av lyd – og den la seg ikke med det første.

Kvelden etter ble 20 Seconds of Joy belønnet med prisen BEST FILM ON MOUNTAIN

SPORTS. Dette var den samme prisen Jens Hoffmann fikk med Fatima´s Hand i fjor. 20 Seconds of Joy mottok også PEOPLE’S CHOICE som BEST MOVIE OF THE FESTIVAL.

Blant 300 filmer ble 30 utvalgt til finalen, men det var stor enighet om at 20 Seconds of Joy var festivalens film og dessuten et fremdragende bidrag til Banff sin 30 år lange historie.

Publisert 6. november 2007 kl 15.48
Sist oppdatert 6. november 2007 kl 15.48
annonse
Relaterte artikler
annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen