7.7.1 «NORMALRUTA» ➋ Utfordrende
Første del av ruta legges langs vei og uthogd trasé innover og forbi Pedersokken. Du passerer elva som kommer ned Kipperdalen, legger sporet mot nordøst og tar så kurs mot starten på nordves- tryggen på Litledalsfjellet. Når du nærmer deg ryggen, må du vurdere når du skal feste skiene på sekken og fortsette med stegjern og isøks. Deretter er det bare å kose seg oppover den småkuperte ryggen. Vær obs på skavler. Oppe ved pkt. 1231 moh. flater det litt ut, før du dreier mer mot nordøst og tinderangler frem til toppunktet.

NED: Følge 7.7.2 ruta ned. Nyt svingene nedover dalen.

7.7.2 LITLEDALEN ➋ Utfordrende
Første del av turen legges sporet over et jorde og videre følges nordsiden av Nordmannvikelva oppover før du sporer inn i Litledalen. I enden av dalen blir det brattere opp mot toppryggen, 30–40 grader i partier. Bruk terrenget godt til å legge et best mulig spor. Vel oppe på ryggen er det kort vei til toppunktet. Vær obs på skavler.

NED: Sporet legges i samme trasé.

Se her for å finne flere toppturer du kan gå i Troms og Kåfjordalpene.