Merkevaren Full Tilt har eksistert siden 2006, og vært eid av K2 Sports siden den gang.
Den norske importøren lover at produksjonen av de lett gjenkjennelige skistøvlene med flekstungekonstruksjon ikke opphører.
– Full tilt som merkevare legges ned etter sesongen 21/22, og kolleksjonen av 3-piece boots legges inn under K2 Skiboots. Vi skal selge inn dette fra og med kommende innsalg for vinteren 22-23, sier Espen Sollien i K2-importør Madshus.
Selv om Full Tilt altså ble etablert i 2006 går historien helt tilbake til 80-tallet. Skomerket Raichle introduserte skistøvelen Flexon i 1980, og dette var den første skistøvelen med felkstungedesign – altså hvor tre spenner og en wire låser en plasttunge som går over foten, ankelen og leggen på framsiden. Dette i motsetning til det vanlige overlappdesignet, hvor en antall spenner klemmer sammen plastskallet fra hver side (slik blant annet K2s egne skistøvler er designet).
K2 Sports (som eier totalt åtte merkenavn i vintersportsbransjen) kjøpte i sin tid formene til Flexon-støvlene og etablerte altså Full Tilt i 2006. Flexon gikk inn i 1999, men har hatt en temmelig stor fanskare hele tiden. En av de mest kjente er frikjøringslegenden Seth Morrison, som sverger til dette designet.

FULL TILT-FAN I GAMLEDAGER: Seth Morrison med sine kølsvarte Full Tilt-støvler i Østerrike i 2005. Brad Holmes til høyre. Foto: Tore Meirik
Også Dalbello lager alpinstøvler med design basert på Flexon.
Årsaken til at K2 legger Full Tilt under K2-navnet skal være at de ønsker å styrke merkevaren K2, og ifølge pressemeldingen er freeskilegenden Tom Wallisch storfornøyd med at skiskoene hans skifter (for)navn.
– Full Tilt har vært på beina mine i 15 år, og alle X-Games medaljer jeg har tatt, og filmsegmenter og edits jeg har vært med på. Jeg har designet mer enn ti promodeller og elsket hvert sekund. Nå er jeg gira på å gjøre det samme med K2, med nye støvler laget i de samme formene men med ny logo, sier Wallisch.