/ Om

CASE: HELLY HANSEN

Helly Hansen økte merkevarekjennskap blant kjernemålgruppen og blant folk flest ved kreativ bruk av hele mediemixen til Fri Flyt!

Sist oppdatert: 28. august 2019 kl 12.55
Lesetid: 2 minutter

Involverte parter i caset:

Helly Hansen sin nordiske markedsavdeling, Mediebyråret Wavemaker, VGTV og Fri Flyt.

Om caset: 

Selv om Helly Hansen har laget skibekledning i mange år, assosierer folk flest selskapet med bekledning til seiling. Kunden ønsket derfor større merkevarekjennskap, tilhørighet og aksept for skibekledningen i sitt sortiment.

Fri Flyt-leserne er oppunionsledere i skimiljøet, og aksept blant denne målgruppen er et viktig for også å skape merkevarekjennskap blant den generelle befolkningen.

Helly Hansen er et internasjonalt selskap som selger klær i svært mange land. Markedskommunikasjonen har i stor grad vært tilpasset et internasjonalt marked og det er tidligere gjort få tilpasninger til det Norske markedet. 

Helly Hansen ønsket derfor å komplimentere andre markedsrelaterte aktiviteter i Norge med bruk av sine norske skiambassadører på video mot den norske kjernemålgruppen. Fri Flyt sin Web-TV satsning FFTV ble brakt på banen, og Fri Flyt laget en serie med navn «Hva er det med Vågå?» om skimiljøet i Vågå hvor Helly Hansen har flere ambassadører.

Da produksjonen var underveis skjønte Mediebyrået Wavemaker at serien også kunne brukes i kommunikasjon utenfor nisjemiljøet. Mediebyrået satte i gang samtaler mellom VGTV og Fri Flyt og partene fikk på plass en avtale om visningsrettigheter på VGTV.

På siden av dette ble det plassert annonser i magasinet Fri Flyt, på nettsiden friflyt.no hvor HH kjørte bannere og sponset tjenesten "Fri Flyt snøvarsel" i tillegg til hovedsponsoratet for filmfestivalen Fri Flyt Film Tour. Annonsene gikk samtidig som serien ble vist på FFTV. Fri Flyt fikk også laget en egen versjon av serien til visning på Fri Flyt Film Tour, før den opprinnelige serien ble vist på friflyt.no.

Kortere video og bildeinnhold ble også tatt ut fra produksjonen og tilpasset til sosiale medier. Helly Hansen og Fri Flyt brukte på hver sin side innholdet til å promotere serien på Facebook og Instagram.

Oppsummering kampanje: 

- Hovedsponsor på Web-TV serien "Hva er det med Vågå?"

- Hovedsponsor for Fri Flyt Film Tour

- Innrykk i 5 Fri Flyt utgaver

- Bannere på friflyt.no mens serien ble kringkastet. 

- Sponsor for tjenesten "Fri Flyt Snøvarsel" 

- Visning av serien på VGTV. 

- Bilde og filminnhold til spredning i sosiale medier. 

 

 

Publisert 19. august 2019 kl 15.48
Sist oppdatert 28. august 2019 kl 12.55

Relaterte artikler

PÅ KANTEN: Toppen av Nordre Trolltind er godt eigna for overnatting, men manglar rekkverk. Henning Svoren studerer ruta opp Nordaustegga på Store Trolltind i den siste kveldssola. Foto: Ståle Johan Aklestad
Nordaustegga på Store Trolltind

– Føler fjellet vil spytte meg ut i lufta

IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

RACING UTEN PORTER: Frikjører Øystein Aasheim tilegnet store deler av en vintersesong for å lære seg å stå på ski som en alpinist. Her er har riktignok på et par storslalåmski. Foto: Bård Gundersen
Innsidetips fra en alpinpappa

10 grunner til å velge racing slalåmski

Pernille Holsvik Ingebrigtsen / Strynefestivalen
Høydepunktene samlet i en video:

Det beste fra Strynefestivalen

BLAUT NEDFART: En elv av våt snø følger Arne Litleres ferd ned en sørvendte renne i Vestre Austabotntind. Foto: Erlend Sande
På ski fra Store Austabotntind (2204 moh)

Fra rygg til renne

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen