/ Om

CASE: Ford

Ford ønsket å bruke våre kanaler til å posisjonere enkelte av AWD-modellene, samt generere innhold. Involverte parter i caset var Mindshare, Ford Motor Norge, medierådgiver og eventpersonell Fri Flyt, Fri Flyt Byrå og eksterne fotografer.

Sist oppdatert 7. juli 2019 kl 12.00

Om kampanjen

Ford ønsket å posisjonere seg inn mot en aktiv målgruppe innen moderne friluftsliv ved bruk av relevant innhold, bilder, video og tekst. Kunden hadde et også et stort ønske om lokaltilpasset kommunikasjon og bildebank da mye av materialet de bruker i kommunikasjonen blir levert sentralt (internasjonalt). For å oppfylle behov og ønsker fra kunde ble både print, digitalt, eventsponsorater og WebTV brukt. Bilder, video og historier som ble generert gjennom eventsponsorater ble i etterkant sydd sammen til en content marketing pakke satt sammen av Fri Flyt Byrå etter ønske fra kunde. Dette ble igjen kommunisert ut mot relevante målgrupper gjennom bruk av advertorials på print, digitalt og noe på Ford sine egne innholdssider. Dessuten ble en del bilder kjøpt ut for å aktivisere ytterligere gjennom SoMe. Bildemateriale var av høy kvalitet og med lokal forankring, noe som engasjerte en yngre, aktiv målgruppe i langt større grad enn tidligere. Det aller meste ble gjennomført av Fri Flyt, inklusive tilstedeværelse med biler under hvert arrangement.

Oppsummeringsfilm og dronebilder fra Fri Flyt sine arrangementer ble godt lagt merke til på de internasjonale kontorene til Ford. Sjelden hadde de sett flottere bilder og video av de ulike modellene i finere omgivelser.

Innhold som skulle leveres

  • Sponsorsamarbeid på High Camp, Strynefestivalen & Utflukt

  • Utstilling av bil på de respektive arrangementene

  • Definert bilde- og videopakke fra hvert event

  • Ordinært sponsorat med full promopakke (logoeksponering på alt markedsmateriell)

  • Mediepakke skulle danne grunnlag for innholdssaker med bilder og video for bruk gjennom Fri Flyt sine kanaler og på merford.no

  • Fri Flyt Byrå satt sammen tekst/historie tilpasset hvert event med utgangspunkt i bilde-og videomateriale skreddersydd til målgruppen

Publisert 7. juli 2019 kl 12.00
Sist oppdatert 7. juli 2019 kl 12.00
Relaterte artikler
IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

RACING UTEN PORTER: Frikjører Øystein Aasheim tilegnet store deler av en vintersesong for å lære seg å stå på ski som en alpinist. Her er har riktignok på et par storslalåmski. Foto: Bård Gundersen
Innsidetips fra en alpinpappa

10 grunner til å velge racing slalåmski

Pernille Holsvik Ingebrigtsen / Strynefestivalen
Høydepunktene samlet i en video:

Det beste fra Strynefestivalen

På kanten: Toppen av Nordre Trolltind er godt eigna for overnatting, men manglar rekkverk. Henning Svoren studerer ruta opp Nordaustegga på Store Trolltind i den siste kveldssola.
Har du høyrt songen frå eit stup?

Klatring på Nordaustegga på Store Trolltind

BLAUT NEDFART: En elv av våt snø følger Arne Litleres ferd ned en sørvendte renne i Vestre Austabotntind. Foto: Erlend Sande
På ski fra Store Austabotntind (2204 moh)

Fra rygg til renne

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen