Folk fra Porsches designavdeling har vært med på å designe TLT Speed, som er testens dyreste binding, og hårfint tyngre enn Atomic Backland med skistopper. Den har ikke framovertrykk, så her må bindingen justeres med avstand mellom støvelhæl og binding.
Bindingen er ikke den letteste å tråkke inn i, men det mest tungvinte er å få skistopperen i gåmodus. Du må holde skistopperen nede med stor kraft, og mekanismen virker sårbar for snø og is (uten at vi noen gang har mislyktes i å vri den rundt, det skal sies).
Hælløfterne er elegante, men kunne vært enklere å håndtere med skistaven, «nebbet» får å ta tak i hælløfterne er litt for rundt. TLT Speed har nesten en hel centimeter høydeforskjell på fram- og bakbinding.
Dynafit leverer et greit valg til de som ønsker et lettere alternativ med skistopper i stedet for Radical 2, men den største produsenten tar ikke ledelsen med denne bindingen.