/ Folk

Jon Olsson blir designer

Allerede til høsten kommer de første skiklærne som er preget av Jon Olssons hånd. Onepiece og neonfarger er ut, ifølge skiguden, som nå både skal kjøre og designe for Cross Sportswear.

Sist oppdatert 13. august 2007 kl 07.34
Jon Olsson skal designe skiklær. Foto: Mattias Fredriksson
Jon Olsson skal designe skiklær. Foto: Mattias Fredriksson

Det var et rotterace blant interesserte klesprodusenter da jibbekongen Jon Olsson skulle forhandle om ny sponsoravtale på forsommeren. Valget falt på svenske Cross fordi de kunne tilby en totalpakke som Olsson ønsket.

– Hos Cross fikk jeg også tilbud om å være med å designe plaggene jeg skal kjøre med. Det var utslagsgivende. Jeg har kjørt med så mye forskjellig utstyr at jeg vet hva som fungerer, sier Olsson, som er kjent for å være godt oppdatert på motebildet.

Verdien av sponsoravtalen og kontrakten han har signert vil han aller helst ikke snakke om. Det eneste han røper er at partene har langsiktige planer.

De første plaggene i Olssons signaturkolleksjon kommer for salg allerede denne høsten. Det tar to år å utvikle et klesplagg fra bunnen av, derfor er den første signaturkolleksjonen en modifikasjon av allerede eksisterende modeller.

– Jeg har valgt ut det jeg liker og lagt til en personlig touch, sier Jon Olsson på telefon fra Monaco der han bor.

Når friflyt.no først har mannen på røret, må vi selvfølgelig spørre hvordan skimoten kommer til å se ut de neste årene:

– Camo- og neonfarger er ut. Jeg tror ski- og snowboardmerkene kommer til å dra det i en mer enkel og klassisk retning fremover.

– Kommer Cross med en onepice?

– Vi trenger ikke onepiece. Jeg vil heller konsentrere meg om å lage bra snølåser, slik at folk kan kjøre med klær som ser normale ut, sier Olsson.

Publisert 12. august 2007 kl 23.17
Sist oppdatert 13. august 2007 kl 07.34
annonse
Relaterte artikler
annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen