Leder: Hvorfor jeg skal fly mindre denne skisesongen

CO2-utslipp er en åpenbar grunn til å fly mindre. Men vår redaktør har også en annen motivasjon.

Sist oppdatert: 29. november 2017 kl 14.59
Lesetid: 4 minutter

Arbeidsdokumentet til denne lederen het lenge no-fly.docx. Jeg hadde lyst til se hvordan det ville bli å være skibladredaktør uten å fly gjennom en hel sesong. Ikke det at det er så mange reiser, men om du teller opp, blir det noen, Alpene, til utstyrsmessen ISPO i Munchen og til Nord-Norge. 

Målt i klimagasser er det å fly mindre det viktigste klimavalget mon kan gjøre. Samtidig betyr det niks i et større bilde. Det er å overvurdere egen rolle som forbruker l tro at en persons valg skal ha noe å si - det trengs mange som tar det valget isåfall, og det vil si en systematisk endring. Men jeg flyr ikke bare som forbruker jeg flyr jo ofte som redaktør. Og vi plikter å gå foran og vise fram klimavennlig skikjøring. 

Allerede abonnent?  

Norges største og beste magasin om ski, topptur og bratt friluftsliv - siden 1998

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen