Galematias-Fransson

Andreas Fransson kjørte nylig en av de bratteste og mest eksponerte linjene som er forsert med ski på beina.

Sist oppdatert: 25. september 2012 kl 14.42
EKSPONERT: Andreas Fransson ses øverst, midt i bildet. På bildet vises bare en brøkdel av stupene under han. Foto: Bjarne Sahlén
EKSPONERT: Andreas Fransson ses øverst, midt i bildet. På bildet vises bare en brøkdel av stupene under han. Foto: Bjarne Sahlén
Lesetid: 1 minutter

Det hele skjedde på fjellet Poincenot i Cerro Fitzroy-massivet i Argentina. Klatreruta svensken kjørte ned heter The Williams ramp, er er et par styggbratte snøfelt med rundt 1000 meters stup under. Fransson har skrevet et interessant blogginnlegg om turen, hvor han innrømmer at han ble tvunget til å «sidesteppe» nesten halvparten fordi det var så bratt og farlig.

Han beskriver også tidvis krevende snøforhold, og skriver at nedkjøringa var en slags blanding av en herlig opplevelse og ren frykt.

LES OGSÅ: FreeskiFransson-trailer

Les mer om nedkjøringa her!

Publisert 25. september 2012 kl 14.42
Sist oppdatert 25. september 2012 kl 14.42
annonse
Relaterte artikler
Vetle Gangeskar RFC 2024
Slik gikk Røldal Freeride Challenge 2024

Slik gikk RFC 2024

FALLET: Like før droppet hektet deltageren skien slik at den falt av. Den bratte facen gjorde at hun skled ned fjellsiden.
Junior freeride i Røldal

Dramatisk fall under konkurranse

IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

jenter som klemmer og gråter
Knuste alle i Verbier

Hedvig Wessel er verdensmester!

jente med ski
Frikjøringscamp for jenter i Røldal

– Noe eget med den jentestemninga

skikjører som tar salto
Vetle Gangeskar i form

Bestemann i NC i Hemsedal

annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen