Når du kjøper samme jakke 12 år senere

Det er mulig jeg har misforstått dette med «sirkulærøkonomi», men det føles som å gå i ring når man kjøper den samme jakka igjen 12 år seinere.

Sist oppdatert: 25. desember 2020 kl 10.45
12 ÅR: Det skiller 12 år og tusen bruksdager mellom disse jakkene. Kan du se hvilken som er ny? Bilde: Henrik Alper
12 ÅR: Det skiller 12 år og tusen bruksdager mellom disse jakkene. Kan du se hvilken som er ny? Bilde: Henrik Alper
Lesetid: 3 minutter

2008. Det var – om noen skulle tro noe annet – en veldig anderledes tid, både for meg og for samfunnet. Jeg flytta til Boston i juni det året, Bush var president og dollaren sto i 5 kroner. 

Jeg kan si mye om Boston, men for denne spalta er det mest relevante at de hadde Patagonia Brand Store, og dengang var det ganske umulig å få tak i relevante Patagucci-produkter i Norge (rart å tenke på, jeg vet).  

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
Billigst
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen