Skiinfo har siden midten av 90-tallet formidlet førerapporter fra over 1000 skidestinasjoner. Frem til Fnugg ble etablert har de vært mer eller mindre alene i markedet i Norge.
Det er skianleggene selv som har betalt for plassering og rapporter, men Skiinfo har også laget både saker og redaksjonelt innhold i flere år. Nå er det derimot slutt, melder nettsiden selv.
– Dessverre har medielandskapet forandret seg. Mountain News Corporation (selsakapet som nå eier Skiinfo, red.anm.) har hatt svikende omsetning de siste årene. I tillegg til utfordringer med Covid-19 som vi nå har fått, er det ikke økonomisk forsvarlig å fortsette, skriver Skiinfo på sine nettsider.
Skiinfo ble etablert, og har hatt hovedkontor i Norge, men ble i 2012 kjøpt av nevnte Mountain News Corporation. De siste årene har siden vært mindre aktiv enn tidligere, og på sosiale medier ble siste post postet i 2017.
De vurderer nå å selge selskapet.
– Sidene blir stengt ned. Vi utforsker mulighetene for å selge, få partnere eller å gi innhold til andre medier, skriver de videre.
Nettsiden er fremdeles oppe nå, men med advarselen om at den stenges øverst.