Jason Levinthal selger 4frnt - slik blir Norge påvirket
Jason Levinthal har nå solgt hele skimerket 4frnt skis etter tre år som eier. VPG, som importerer merket i Norge, svarer på hva som skjer med Hoji-skien og merket i Norge.
SELGER 4FRNT: I 2017 kjøpte Jason Levinthal 4frnt - nå selger han det igjen. Foto: Jason Levinthal / Facebook
Lesetid: 3 minutter
Jason Levinthal, som tidligere har startet Line skis og J skis, har etter tre år som eier i 4frnt solgt selskapet til en trio av gründere, kamerater og skikjørere.
Det er Charlie Johnson, Will Armenta og Ebi Lange som nå skal ta merket videre. Oppkjøpet ble kjent natt til i dag, og det var amerikanske Powder som først meldte nyheten.
I Norge er det VPG som importerer merket – etter å selv ha vært med på eiersiden tidligere. Trygve Sande, daglig leder i VPG, sier det norske markedet blir upåvirket av eierskiftet.
– Merket fortsetter som før, og Norge blir egentlig ikke påvirket i det hele tatt. Det er jo også fortsatt skikjørere som eier det, sier Sande til Fri Flyt.
FORTSETTER SOM FØR: Trygve Sande sier 4frnt fortsetter som før i Norge. Foto: Tore Meirik
Hoji fortsetter
Han bekrefter også at merkets store stjerne, Eric Hjorleifson (Hoji) fortsetter i merket, og at Hoji-skien skal fortsette. 4frnt vil altså være i salg i Norge denne vinteren.
Ifølge Sande var det ikke aktuelt å være involvert i et oppkjøp, og de visste først om salget etter at det var gjennomført.
– Vi ble kontaktet etter oppkjøpet som kunde og samarbeidspartner. Jeg har fått veldig positivt inntrykk.
SPONSES: Stinius Skjøtskift er blant kjørerne på 4frnt. Foto: Christian Nerdrum
Møtte eierne i går
Sande hadde selv videomøte med de nye eierne i går, etter at oppkjøpet ble kjent.
– De vil ta vare på historien og måten merket er drevet på, og pushe det fremover. Jason var gjennom en runde med konsolidering med en mindre kolleksjon for å få økonomi i det. De vil bygge videre på opprydningen som har vært, sier Sande.
Han sier merket også vil fortsette satsingen på storfjellskjøring.
– De vil bygge videre på ideene til Hoji og storfjellskjøring, og få mer ut av det brede markedet. De skal definitivt trå til på produktutvikling, selv om det er en jobb som tar tid.
Om den tidligere eieren, Levinthal, sier Sande at det trolig har vært utfordrende å drive to skimerker (han har også J skis), men at han har gjort en god opprydning i merket.
– Han har hatt fokus på å rydde opp i linja og få merket lønnsomt. Nå har det funnet formen sin, og det vil de nye eierne bygge videre på.