– Det føles litt som en revansj. Fiaskoen til kosedressen var veldig tøff for oss og merkevaren, men derfor er det artig at heldress i form av teknisk ull- og skallbekledning nå selger i bøtter og spann.
Det forteller Christian Schou, mannen som i sin tid bladde opp 6 000 kroner og startet House of Hygge i Hemsedal for å få kjørt mest mulig på ski. Til denne sesongen har merkevaren lansert teknisk skallbekledning, etter å ha fått nye investorer på laget. De nye skallklærne er laget med Sympatex-membran, og 90 prosent av materialene skal være resirkulerte.
Sykkelklær kommer til våren, og neste vinter satser de på mellomlag.
– Målet er å bli en komplett leverandør av fritidsbekledning for hele året, sier Schou.
– Dere dobla omsetningen fra 2019 til 2020, fra 10 til over 20 millioner kroner. Hva skjedde da?
– Flere ting, men først og fremst en opptur i hele bransjen på grunn av koronapandemien, men også at vi traff blink med hengekøyetrenden. I tillegg kom en generell økning over hele fjøla. I 2022 blir omsetningen litt mindre.

EIERE: Tiril Nysted Schou og Christian Schou har fått flere investorer inn i House of Hygge, og det har åpnet for satsing på bekledning.
House of Hygge har seks fulltidsansatte og flere deltidsansatte i Hemsedal, og sjefen antar bedriften har rundt sju årsverk. Schou eier bedriften sammen med samboer Tiril og de nye investorene som har gjort satsingen på klær mulig.
– Konkurrentene våre er så å si alle sammen eid av gigantkonserner som omsetter for milliarder. Jeg syns det er stas å ta markedsandeler fra disse og bygge arbeidsplasser her i Hemsedal. Målet er å omsette for over 100 millioner kroner innen de neste seks årene, sier Schou.