Test av Stereo Wolverine Carbon

Test av Stereo Wolverine Carbon
Kategori
Topptur
Vekt
1480 gr
Midtbredde
88 mm
Testet lengde
186 cm
Pris
Kr 10 400,-
Årsmodell
2018

Teknisk info:

Wolverine Carbon er den letteste modellen fra norske Stereo (i fjor gjorde den litt rimeligere og tyngre Wolverine Mk2 det bra i toppturtest...en). Likevel er vekta relativt høy i dette selskapet. Typisk nok for Stereo har skia langt skjær med jevn innsvingradius på 19 meter. Skia har litt spenn, og lange, lav men markert rocker foran og bak. Fleksen er jevnt myk.

På snø:

Testpanelet er litt delt i oppfatningen av Stereos letteste ski, men som så ofte før med ski fra dette merket, setter vi pris på god fartsstabilitet og egenskapene i litt større svinger. Samtidig skal man ikke presse skiene for hardt, da blir de nervøse, og de er litt tungsvingte i trangt terreng. Wolverine Carbon er skia for topptur-frikjøreren som skal gå langt og er god til å finne god snø.

Test av Stereo Wolverine Carbon

SFI (Ski Flex Index)

4
4
4
3
4

Fri Flyt helhetsvurdering av Stereo Wolverine Carbon:

)}

Hard snø:

)}

Myk snø:

)}

Teknisk data:

Målt lengde
186 cm
Fleks (relativ stivhet)
SFI 44434
Merke
Stereo
Modell
Wolverine Carbon
Produsert i land
Sverige
Andre lengder
160, 168, 177
Gliflate
99 cm
Rocker bak
33 cm
Rocker fram
54 cm
Skjær
148 cm
Tapering bak
18 cm
Tapering fram
20 cm
Setback (midtski til smaleste punkt)
13 cm
Testet montering (midtski til midtsko)
11 cm
Maks bak (breieste bak)
112 mm
Midje (smaleste midt)
88 mm
Maks fram (breieste fram)
126 mm
Innsving radius
19 mR
Koning (Framski minus bakski)
15 mm
Areal (en ski)
1852 cm2
Vekt
1480 gr
Relativ vekt
0.8 gr/cm2
Høyde på baktupp
13 mm
Høyde på framtupp
62 mm
Vinkelen på baktupp
17°
Vinkelen på framtupp
33°
Høyde spenn
4 mm

Tilsvarende ski

+

Dynafit Speed 90

Nye Speed 90 er en litt bredere, og betydelig dyrere og lettere modell enn Tour...
+

Rossignol Seek 7

Seek er et nytt tilskudd i Rossignols 7-serie. Dette er en middels lett semicap, med...
+

Dynastar Deer Vertical

Ny, lett og rimelig modell fra Dynastar, som har senket prisene en del på de...
+

Armada Tracer 88

Armadas nye og lette modell er en karbonfiber semicapkonstruksjon med myk fleks, særlig i framskia....
+

Völkl BMT 90

BMT-serien til Völkl er gamle kjenninger, men i år kommer de i flere bredder. Denne...
+

Moonlight Northern Light Carbon Race

Moonlight er designet i Finnmark og laget i Sverige, og jaggu knuser den alle tidligere...
+

Elan Ibex 94 Carbon XLT

Den lette og dyre Ibex-varianten er betydelig lettere enn sin oransje søster, ellers er de...
+

Hagan Core 88

Ny modell fra Hagan, som er betydelig lettere enn Boost – og en del smalere....
+

Dynastar Eagle Vertical

Svært lett ski, som har blitt noe endret siden vi testet den litt smalere forgjengeren...
+

Black Diamond Helio 88

Black Diamonds nye modell i Helio-serien er en rendyrka karbonfiberkonstruksjon med titanalforsterkning. Skia skiller seg...
+

Movement Apex

Nye Apex fra sveitsiske Movement er ei middels tung ski med mye innsving og spenn,...
+

Movement Alp Tracks 89

Kategoriens nest letteste konstruksjon kommer fra Movement. Alp Tracks-serien kom forrige vinter, og 89 er...
+

Dynafit Tour 88

En av testens tyngste konstruksjoner har langt setback som gjør at bakskia på Dynafits nye...
+

Elan Ibex 94 Carbon

Den rimeligste og tyngste modellen i Elans nye Ibex-serie (som inkluderer en sammenleggbar variant!) er...
+

Head Kore 93

Dette er kategoriens tyngste ski, og blant de lengste i testen. Innsvingsradiusen er kort og...
Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Fri Flyt skriver om heis- og toppturbaserte skiopplevelser som vil inspirere deg til egne turer. Vi gjør grundige tester som hjelper deg å velge riktig utstyr. Vi møter skikjørere som lever for livet på snøen – slik som deg.

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin Fri Flyt.

Bestill abonnement Fri Flyt. Få full tilgang til alt
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå