Test av Nordica Enforcer Pro 115

Test av Nordica Enforcer Pro 115
Kategori
Frikjøring
Vekt
2360 gr
Midtbredde
115 mm
Testet lengde
191 cm
Pris
Kr 8 999,-
Årsmodell
2018

Teknisk info:

Enforcer kommer også i en Pro-utgave, som liket med endel andre ski i denne testen bare kommer i en lengde, i dette tilfellet 191. Den ligne...r svært mye på Enforcer 110, men i tillegg til å være bredere er den noe stivere i tuppene og har en hårfint tyngre konstruksjon. Det er bruk av to lag av det skibransjen kaller titanal som drar opp vekta – vi kaller det aluminium.

På snø:

I blant er virkeligheten ganske forutsigbar: Denne skia ligner veldig på lillebroren, men den er merkbart større. Om du har de på foten i bakken, vil du fort tro at vektforskjellen er større. Denne er også en fryd å kjøre og allsidig, og den har noe bedre flyt. Der den skiller seg fra Enforcer-lillebrødrene er at den ikke er fullt like lettkjørt og smidig, og den er noe tyngre å kante i løype. Så på marginen ville alle testkjørerne valgt 110-utgaven for norske forhold. Men dette er også en veldig bra ski, spesielt om du søker fart på store flater.

Test av Nordica Enforcer Pro 115

SFI (Ski Flex Index)

5
4
4
4
6

Fri Flyt helhetsvurdering av Nordica Enforcer Pro 115:

)}

Flyt:

)}

Sving:

)}

Fart:

)}

Teknisk data:

Målt lengde
191 cm
Fleks (relativ stivhet)
SFI 54446
Merke
Nordica
Modell
Enforcer Pro 115
Produsert i land
Østerrike
Andre lengder
Gliflate
124 cm
Rocker bak
30 cm
Rocker fram
37 cm
Skjær
134 cm
Tapering bak
27 cm
Tapering fram
30 cm
Setback (midtski til smaleste punkt)
10 cm
Testet montering (midtski til midtsko)
9 cm
Maks bak (breieste bak)
135 mm
Midje (smaleste midt)
115 mm
Maks fram (breieste fram)
144 mm
Innsving radius
21 mR
Koning (Framski minus bakski)
10 mm
Areal (en ski)
2342 cm2
Vekt
2360 gr
Relativ vekt
1.01 gr/cm2
Høyde på baktupp
50 mm
Høyde på framtupp
70 mm
Vinkelen på baktupp
25°
Vinkelen på framtupp
25°
Høyde spenn
7 mm

Tilsvarende ski

+

Line Sick Day 114

Hele Sick Day-serien er oppdatert foran sesongen. 114 er den bredeste utgaven. Dette er en...
+

Elan Ripstick 116

Ripstick 116 er testens letteste ski. Den har det Elan kaller TNT-konstruksjon med bruk av...
+

Movement Go 115

Det er overraskende få promodeller i denne delen av årets test, men på denne skien...
+

Armada Arv 116

Denne nye versjonen av klassikeren JJ har nå byttet navn og blitt den bredeste skia...
+

Rossignol Super 7 HD

Rossignols 7-serie går inn i sitt femte år, og stadig er det små forandringer, men...
+

DPS Wailer A112

DPS bruker samme form til å lage ski med ulik oppbygging og vekt. Kjørerettede A112...
+

Black Diamond Boundary Pro 115

Black Diamond har de siste årene flyttet skiproduksjonen til Blizzards fabrikk i Østerrike. De har...
+

Blizzard Rustler 11

Rustler-serien er ny av året. I tillegg til denne kommer også lillebroren Rustler 10. Denne...
+

Nordica Enforcer 110

Enforcer 90 og 99 har tidligere gjort det svært bra i våre tester. I år...
+

Head Kore 117

Head lanserte de tre modellene i Kore-serien med brask og bram på instagram i vinter....
+

4FRNT Col

Testens klart billigste ski kommer fra 4frnt. Etter en del fram og tilbake ble Col...
Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Fri Flyt skriver om heis- og toppturbaserte skiopplevelser som vil inspirere deg til egne turer. Vi gjør grundige tester som hjelper deg å velge riktig utstyr. Vi møter skikjørere som lever for livet på snøen – slik som deg.

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin Fri Flyt.

Bestill abonnement Fri Flyt. Få full tilgang til alt
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå