Test av Movement Go 115

Test av Movement Go 115
Kategori
Frikjøring
Vekt
2270 gr
Midtbredde
114 mm
Testet lengde
189 cm
Pris
Kr 8 999,-
Årsmodell
2018

Teknisk info:

Det er overraskende få promodeller i denne delen av årets test, men på denne skien har iallfall Aurélien Ducroz hatt sitt å si. Go 115 er en... ski med med negativt spenn, eller veldig lang, men lav rocker foran og bak, om du vil. Dette er også en av de tyngre skiene i testen. Skiene er smalest ganske langt bak (18 cm setback), men montert langt fram (7cm).

På snø:

Samtlige av våre testere slet med å finne seg til rette på denne skia. Man står veldig offensivt, skien er montert godt foran setback og det er krapp innsving. Det er trolig derfor de er såpass ustabile i oppkjørt løssnø. Den er også litt ekkel å variere svinglengden på, ettersom den ikke er helt forutsigbar i skjæringspunktet skjær/skrens. Det er litt krutt i denne skia, der den gjør seg best er i bakken med ganske mye fart. Kjøper du denne, bør du prøve deg fram for å finne riktig monteringspunkt.

Test av Movement Go 115

SFI (Ski Flex Index)

5
4
5
4
4

Fri Flyt helhetsvurdering av Movement Go 115:

)}

Flyt:

)}

Sving:

)}

Fart:

)}

Teknisk data:

Målt lengde
190 cm
Fleks (relativ stivhet)
SFI 54544
Merke
Movement
Modell
Go 115
Produsert i land
Tunisia
Andre lengder
Gliflate
52 cm
Rocker bak
70 cm
Rocker fram
70 cm
Skjær
133 cm
Tapering bak
23 cm
Tapering fram
34 cm
Setback (midtski til smaleste punkt)
19 cm
Testet montering (midtski til midtsko)
7 cm
Maks bak (breieste bak)
127 mm
Midje (smaleste midt)
114 mm
Maks fram (breieste fram)
145 mm
Innsving radius
24 mR
Koning (Framski minus bakski)
18 mm
Areal (en ski)
2298 cm2
Vekt
2270 gr
Relativ vekt
0.99 gr/cm2
Høyde på baktupp
29 mm
Høyde på framtupp
61 mm
Vinkelen på baktupp
17°
Vinkelen på framtupp
33°
Høyde spenn
0 mm

Tilsvarende ski

+

Line Sick Day 114

Hele Sick Day-serien er oppdatert foran sesongen. 114 er den bredeste utgaven. Dette er en...
+

Elan Ripstick 116

Ripstick 116 er testens letteste ski. Den har det Elan kaller TNT-konstruksjon med bruk av...
+

Armada Arv 116

Denne nye versjonen av klassikeren JJ har nå byttet navn og blitt den bredeste skia...
+

Rossignol Super 7 HD

Rossignols 7-serie går inn i sitt femte år, og stadig er det små forandringer, men...
+

DPS Wailer A112

DPS bruker samme form til å lage ski med ulik oppbygging og vekt. Kjørerettede A112...
+

Nordica Enforcer Pro 115

Enforcer kommer også i en Pro-utgave, som liket med endel andre ski i denne testen...
+

Black Diamond Boundary Pro 115

Black Diamond har de siste årene flyttet skiproduksjonen til Blizzards fabrikk i Østerrike. De har...
+

Blizzard Rustler 11

Rustler-serien er ny av året. I tillegg til denne kommer også lillebroren Rustler 10. Denne...
+

Nordica Enforcer 110

Enforcer 90 og 99 har tidligere gjort det svært bra i våre tester. I år...
+

Head Kore 117

Head lanserte de tre modellene i Kore-serien med brask og bram på instagram i vinter....
+

4FRNT Col

Testens klart billigste ski kommer fra 4frnt. Etter en del fram og tilbake ble Col...
Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Fri Flyt skriver om heis- og toppturbaserte skiopplevelser som vil inspirere deg til egne turer. Vi gjør grundige tester som hjelper deg å velge riktig utstyr. Vi møter skikjørere som lever for livet på snøen – slik som deg.

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin Fri Flyt.

Bestill abonnement Fri Flyt. Få full tilgang til alt
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå