Rosemaling, traktorer og martiniglass er blant designelementene som står for mønsteret på den nye kolleksjonen som er et samarbeid mellom Moods of Norway og Helly Hansen. Den presenteres først på Moods visninger på moteukene i Oslo og Paris.
Blant produktene er det tekniske jakker og bukser i radikal design, men også den klassiske Hellyfleecen i Moods sin egen versjon. Fleecen har vært på markedet siden tidlig på 60-tallet, men du har aldri sett den slik.
- Vi ville lage noe typisk Moods, noe som stikker seg ut – men også noe som fungerer, og det er Helly Hansen fantastisk flinke til, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway.
I fjor samarbeidet Helly Hansen med norske Sole Service om en ”limited edition” av en klassisk regnjakke, men dette er et mye større og bredere samarbeid.
- Vi syns dette er utrolig morsomt. Det å jobbe med nye mennesker og bli inspirert av andre gjør noe med måten vi tenker på. Dette er startskuddet på en ny drive fra oss som også innebærer produkter som er mer ”high fashion” – så det vil komme flere spennende lanseringer fra Helly fremover, lanseringer og produkter som nok vil overraske mange, sier Caroline Haugsten, markedssjef i Helly Hansen.


















