/ Nyheter

Teknisk bekledning på catwalken

Nå har to norske aktører gått sammen om å ta idéen om funksjonell sportsmote helt ut. Helly + Moods = Sant.

Sist oppdatert: 6. februar 2009 kl 14.48
FARGESTERKT: Teknisk mote fra Helly Hansen og Moods of Norway.
FARGESTERKT: Teknisk mote fra Helly Hansen og Moods of Norway.
Lesetid: 2 minutter

Rosemaling, traktorer og martiniglass er blant designelementene som står for mønsteret på den nye kolleksjonen som er et samarbeid mellom Moods of Norway og Helly Hansen. Den presenteres først på Moods visninger på moteukene i Oslo og Paris.

Blant produktene er det tekniske jakker og bukser i radikal design, men også den klassiske Hellyfleecen i Moods sin egen versjon. Fleecen har vært på markedet siden tidlig på 60-tallet, men du har aldri sett den slik.

- Vi ville lage noe typisk Moods, noe som stikker seg ut – men også noe som fungerer, og det er Helly Hansen fantastisk flinke til, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway.

I fjor samarbeidet Helly Hansen med norske Sole Service om en ”limited edition” av en klassisk regnjakke, men dette er et mye større og bredere samarbeid.

- Vi syns dette er utrolig morsomt. Det å jobbe med nye mennesker og bli inspirert av andre gjør noe med måten vi tenker på. Dette er startskuddet på en ny drive fra oss som også innebærer produkter som er mer ”high fashion” – så det vil komme flere spennende lanseringer fra Helly fremover, lanseringer og produkter som nok vil overraske mange, sier Caroline Haugsten, markedssjef i Helly Hansen.

Publisert 6. februar 2009 kl 14.48
Sist oppdatert 6. februar 2009 kl 14.48
 

Relaterte artikler

 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen