Med titanfjær som står i konstant spenn mener Skitrab at de har laget en superlett og supersikker techbinding.
Se mer av neste sesongs utsyr her!
– Neste sesong fullfører Skitrab prosjektet med å lage den sikreste og letteste tech-bindinga med alle funksjoner som er nødvendig. I et segment hvor utviklinga har stått stille hva patent angår siden 1986 er det utrolig gøy med nyvinninger med en klar hensikt, nemlig økt sikkerhet. Frambindingen på nye TR Gara Titan er en helt ny patent med en fjær i titan som står i spenn konstant. Den skaper mer elastikk, samtidig som brukeropplevelsen blir bedre da man kontrollerer lukkingen av bindingen selv. Bakbindingen kommer i tre ulike varianter R8, R10 og R12. Tallene må ikke forveksles med DIN, for Skitrab har laget sin egen utregningstabell for å plassere folk i rett kategori, og både vekt, kroppslengde, sålelengde og kjørestil innvirker på dette, sier Fredrik Thoresen Sletten fra Skitrab-importør Kårvatn Handelskompani.

TR Gara Titan
Også skiene fra det italienske merket får en del oppgraderinger til neste vinter. Altavia Carbon relanseres og har blitt bygget opp på nytt fra bunnen av, og flere andre modeller får andre justeringer.
– Endringene kommer på modellene Sintesi 6.0 og 7.0, Altavia 6.0 og 7.0, Maximo 6.0 og 7.0 samt Supermaximo 7.0. De går ned noen få gram i vekt, samtidig som samtlige ski blir mykere i lengderetningen og får nytt design. I konkurransesegmentet har Skitrab utviklet en helt egen ski til de raskeste disiplinene, nemlig sprint og vertikal. Den heter Gara Aero Sprint og den veier kun 620 gram i lengde 152! Dette er dog en ski som kun egner seg for de som driver konkurranse på høyt nivå. Alle skiene blir for øvrig fortsatt håndlaget i Bormio, sier Thoresen Sletten.

Sintesi 6.0
Til slutt har Skitrab også oppradert lettvekts-sekken Grande Course, som egner seg til løping i fjellet med og uten ski.
Se bilder av alle nyhetene – med priser - i galleriet under!