Du kan ha sett House of Hygge i bakken, på et par skibriller eller på lue og ulltøy på afterski. Særlig i Hemsedal ser du ofte den oransje gondol-logoen, for det er her Hygge hører hjemme. Hvordan klarer en gjeng med skibomser med base i hallingbygda Hemsedal å konkurrere med etablerte globale merkevarer? Svaret ligger i husets lidenskap for skikjøring og vilja til å være litt annerledes.

alt

For alle forhold: Hygge drives av lidenskap for skikjøring, av folk som jobber for å kunne dra på ski når man vil. 

 

Verdensledende

House of Hygge er kjent for å gå sin egen vei med sin unike kvalitet og sjarm. Det startet for 15 år siden med bare 6000 kroner i startkapital. Gründer Christian Schou oppdaget slakk line på klatreboms-tur i Yosemite. Da fikk han for seg å produsere slakkline-utstyr selv. Det tok bare tre uker fra idéen til slakkline-pakka fra House of Hygge så dagens lys – som verdens aller første!

Plutselig kom det inn bestillinger til det hyggelige huset fra alle kanter, og i begynnelsen var inntekten god nok til å tjene selskapets edle formål: Bruke overskuddet til å stå på ski hele vinteren! Det resulterte i mange skiturer til fjern og nær, og fire lange sesonger i Chamonix.

alt

Anbefalt: Fritid er viktig for de som jobber for Hygge i Hemsedal. Ansatte får skriftlig varsel om de ikke står på ski når det er store snøfall! Bildet er fra Mortenskaret.

Det har vokst en del siden den gang. I tillegg til slakkline bryr House of Hygge seg nå med å kle skikjørere med varmt ulltøy, luer, stilige kvalitets-goggles og mye mer. Engasjementet for skikjøring er det samme som før! 

Målet har vært å drive med noe man elsker, det har handlet om å dyrke fjellkulturen og omgivelsene. Nå har House of Hygge hovedkontor og butikk i Hemsedal. Herfra bidrar de til å holde bygda livlig og gjøre sin del for at skifolket skal se ekstra godt ut.

Se bra ut – og se bra ut!

Den gang Hygge-gründeren jobbet i sportsbutikk, la han merke til at mange valgte skibriller mest fordi de så kule ut. Da hendte det at de glemte å tenke på hvor og når de skulle brukes, og kunne ende opp med å se flott ut - men med en linse som kun funket i enkelte solforhold! Det har motivert Hygge-designerne til å lage goggles som så bra ut og fungerte uansett forhold. 

alt

Full pakke: Brillene skal passe hjelmen, se bra ut, men de må også funke når det gjelder.

 

House of Hygge begynte med skibriller tilbake i 2015, med målet om å se bra ut og se bra ut. Derfor er alle modellene tilgjengelige i premium-pakke

  • En komfortabel skibrille med god polstring, 180 graders sikt og utbyttbar linse
  • Tre linser: En for soldager, en til overskyet og en for kveldskjøring
  • Solid hardcase-etui med plass til skibrille og ekstralinser
  • Gogglesock og oppbevaringspose i mikrofiber for å verne brillene

De forskjellige skibrillene, fra den schvære rammeløse Ambassador til den litt mer retro Rebel, er spekka med gode løsninger. Komfort er i fokus! Du får plass til briller bak linsa. Alle skibrillene fra Hygge gir deg maksimal oversikt med 180 graders synsfelt.

Rammen er utformet i myk TPU-silikon med polstring som tilpasser seg ansiktet ditt. Den har god ventilasjon så den ikke dugger. Det er for øvrig veldig lett å endre brilleglass – det er bare å sprette linsa ut og klipse erstatningen på plass.

alt

Local: Lokal pokal fra Hemsedal Ole-Kristian Strøm har sin egen signaturgoggle med camo-stil. 

 

Brannmurteknologi

Linsene har 2-lags glass i italiensk polykarbonat. De er utformet med Firewall® -teknologi og dekker et stort spekter av lysforhold. Firewall®-linsen har en funksjon som filtrerer ut skadelig UV-lys. Samtidig slipper den inn den nyttige delen av lysspekteret slik at linsa fremhever konturer i landskapet. Det gir deg bedre oversikt og selvtillitt i fjellet. For å fungere like godt uavhengig av skiftende lysforhold får du med tre ulike linser i premium-pakken!

Linsene er designet slik at de slipper inn ulike mengder lys. På fagspråket måles dette i VLT –Visible Light Transmission. Sol-linsa har 16,6 % VLT, som altså filtrerer bort mer enn fire femtedeler av lyset. Det hindrer skadelig UV-stråling, hindrer deg frå å bli blendet og gir deg maksimum oversikt på klare skidager. 

alt

Tre linser: Ambassador-brillen har den største linsa. Uansett hvilken modell du velger får du med to ekstra linser til ulike forhold. 

 

Den lysere allround-linsa leverer 50,6% VLT. Denne kan du regne som arbeidshesten, særlig når det er skyer eller skiftende vær. Den er både effektiv og stilfull, med en like blank og refleksiv overflate som sol-linsa. Kveldslinsa slipper inn så mye som 76,5% av lyset og er laget for kveldskjøring, men fungerer også utmerket for de mørke overskya dagene når du kan få whiteout eller flatt lys.

Du får god optikk i pakka, men du får også lang levetid. I tilfelle uhell er alle linsene behandlet med anti-ripebelegg, for en skibrille skal gjerne tåle å gå i bakken eller klemmes i bagasjen. Oppbevaringsboksen og gogglesokken hjelper til å ta godt vare på dine nye goggles. 

alt

Sokk: Holder brillene tørre, ripefrie og stilige. På Outlaw-brillen får du til og med gogglesock og stropp med motiv fra det gjennomgrodde huset utenfor Tuv. 

 

Penga tilbake-garanti

Dette er skibriller som gir deg full pakke med den unike stilen som House of Hygge er kjent for. De gjør også noe helt unikt i at de er eneste produsent som tilbyr fornøyd-garanti! Siden de startet med goggles i 2015 har ingen benyttet seg av garantien, men om du altså ikke er fornøyd får du nytt produkt eller pengene tilbake. Eller som de ville sagt det selv, på Hemsedalsdialekt: Sku’ru ikkji bi nøgd, så tek me produktet i retur, og gjer deg skillingen attende.

  

House of Hygge