Men er det egentlig reelt eller er det bare gimmick og et salgstriks? Vi gikk rett til kilden og fikk svaret.
Vi står midt i produktavdelingen på hovedkontoret til Bergans. Over alt i det åpne kontorlandskapet ser vi turklær og utstyr i alle former, fasonger og farger. Her utvikles og designes hvert eneste produkt som den norske merkevaren lager.
Bergans-designer Thea Holo tar oss imot og smiler når vi påpeker det litt kaotiske visuelle førsteinntrykket vi fikk da vi entret det store kontoret.
– Ja, det kan nok se litt uoversiktlig ut for utenforstående, men her har vi bokstavelig talt orden i sysakene, betrygger hun.

Sammen med et team av flere produktutviklere og designere har Thea vært med på utviklingen av Bergans’ store satsing denne høsten; Y MountainLine.
Kolleksjonen byr på svært teknisk bekledning og en ryggsekk som kan tilpasses etter behov, alt utviklet og designet for røff fjellbruk.
I markedsføringen av kolleksjonen sier Bergans selv; «Utviklet i samarbeid med noen av Norges mest erfarne fjellfolk», så vi spør med en gang.