Test av 4FRNT Cody

Test av 4FRNT Cody
Kategori
Frikjøring
Vekt
2137 gr
Midtbredde
101.3 mm
Testet lengde
186 cm
Pris
Kr 5 999,-
Årsmodell
2013

Teknisk info:

Cody er en ny ski fra 4FRNT. Den har kortere svingradie enn mye annet fra den frnten. Sjenerøs tapring som er lengre enn rockeren, kort og b...ratt frambøy. Krapt spenn i fram- og bakski, men fl att under midten. Fleksen er litt mykere enn snitt, spesielt bak. Lite setback gir lite breddeforskjell på fram- og bakski, baktuppen er like høy som framtuppen.

På snø:

Føles lettere og kvikkere enn mange tidligere 4FRNT-modeller. Har litt samme mål som en jibbeski. Det gjør at Cody er en såpass gjennomført allroundski at du lett kan ta den med både i parken og på alpeferie når du ikke vet hvordan forholdene kommer til å bli. Ikke den store fl yten i pudder, heller ingen typisk fartsski, men en beint fram allrounder.

SFI (Ski Flex Index)

4
4
5
4
5

Fri Flyt helhetsvurdering av 4FRNT Cody:

)}

Flyt:

)}

Sving:

)}

Fart:

)}

Teknisk data:

Målt lengde
186 cm
Fleks (relativ stivhet)
SFI 44545
Merke
4FRNT
Modell
Cody
Produsert i land
Østerrike
Andre lengder
172, 179
Gliflate
130.5 cm
Rocker bak
27.5 cm
Rocker fram
28 cm
Skjær
125.5 cm
Tapering bak
28.5 cm
Tapering fram
32 cm
Setback (midtski til smaleste punkt)
5 cm
Testet montering (midtski til midtsko)
4 cm
Maks bak (breieste bak)
123.2 mm
Midje (smaleste midt)
101.3 mm
Maks fram (breieste fram)
127.9 mm
Innsving radius
20 mR
Koning (Framski minus bakski)
4.7 mm
Areal (en ski)
2039 cm2
Vekt
2137 gr
Relativ vekt
1.05 gr/cm2
Høyde på baktupp
52 mm
Høyde på framtupp
52 mm
Vinkelen på baktupp
39°
Vinkelen på framtupp
40°
Høyde spenn
3 mm

Tilsvarende ski

+

Head Hammered

Head har tidligere laget racingaktige frikjøringsski, så her er det mye forandring på en gang....
+

Salomon Rocker 2 108

En av de to nye medlemmene i Salomons Rocker2- familie. 108-versjonen er ei myk ski...
+

Line Influence

Dette er en konservativ modell fra ellers eksperimentelle og populære line. Gjennomsnittlig flekskurve, normal innsving...
+

Icelantic Der Seeker

Der Seeker fra icelantic har stiv baktupp og bakski som går over i en myk...
+

Movement Buzz

Movement Buzz er en forholdsvis smal ski med en stor rockertupop for flyt i pudder....
+

Nordica Enforcer 2013

Enforcer fortjener klassikerstempel, etter å ha levert gode allroundegensaper i en årrekke. Denne utgaven har...
+

Head Sacrifice

Head kaller sin rockervariant tNt - tip´n´tail rocker, men på Sacriface er det først og...
+

Blizzard Cochise 2013

Frikjøringsskia fra Blizzard har såkalt «fl ipcore», det vil si at kjernen er profi lert...
+

Dynastar Cham 107 2013

Dynastar har kastet alle de gamle oppskriftene og startet helt på nytt. Her fi nnes...
+

Fischer Bigstix

Bigstix er en veldig gammel kjenning i ny drakt. Gjennomsnittlig stiv, kort svingradie i bakskia...
+

Völkl Mantra 2013

En gammel klassiker som peker seg ut som en av de smaleste i klassen. Lengre...
+

Armada TST

Armada lager ski med veldig korte svingradier, men denne er opp mot normalen. Et voldsomt...
+

4FRNT HOJI 2014

Hoji er en moderert versjon av Renegade. Midja er smalere, men ellers kjenner vi igjen...
+

Liberty Variant

Fra liberty har vi sett ganske ekstreme ski opp gjennom tida. Både Genome og Mutant...
Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Fri Flyt skriver om heis- og toppturbaserte skiopplevelser som vil inspirere deg til egne turer. Vi gjør grundige tester som hjelper deg å velge riktig utstyr. Vi møter skikjørere som lever for livet på snøen – slik som deg.

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin Fri Flyt.

Bestill abonnement Fri Flyt. Få full tilgang til alt
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå