Slurvpåltinden egner seg for en rundtur der du går opp fra Lappøyra  via Nonsfjelltuva og videre langs østvestryggen til 750 moh. Her runder du Slurvpåltinden på sydsiden og går i slakt terreng opp til topps. Kjør ned østflanken til 700 moh, gå opp 40 høydemeter og så ned nordsiden til Sjunkfjorddalen.

Fra Lappøyra innerst i Sjunkfjorden, følg dalen inn retning sørvest 700 meter til 200 moh. Her tar du deg bratt opp (heiskars venstre) til den markerte nordryggen som leder opp mot Nonsfjelltuva. På 600 moh krysser du heiskars høyre inn mot flata på 700 moh, like vest for (heiskars høyre) Nonsfjelltuva. Fra flata tar du deg opp på Nonsfjelltuva, 785 moh, fortsetter 300 meter sør og tar deg 100 høydemeter ned til østvestryggen som leder mot Slurvpåltinden. Følg ryggen 1 km til du kommer til omtrent 750 moh. Her runder du Slurvpåltinden i en bue på sydsiden (heiskars høyre) og går i slakt terreng til topps. Det er også mulig å gå opp nedfart 7.2.

Følger samme vei ned som opp. Sesong mars-juni.