Om bindingen MÅLT VEKT: 616 gram per binding, inkl lange fjærer og skruer. Vekt lang fjær: 248 gram, kort fjær 239 gram. PRIS: 4399 kroner. KOMPATIBLE SKO: Alle sko med tech-inserts og belg. FUNKSJONER: 5 ulike motstander, 2 ulike fjærlengder, avtagbar fjær for oppturen. HØYDE OVER SKIENE: 40 mm (målt fra skia til spissen på tech-pinnen). + Bindingen for deg som legger stor vekt på driftssikker- het og vil ha en aggressiv binding med mye mostand.- Totalvekt, bånner ut fjær, ujevn motstand, knirker, tung, høy hælløfter, vanskelig å betjene.BESKRIVELSEBinding fra norsk firma som bygger på ideen til de første techløsningene som var tilgjengelige på markedet fra TTS. Den kombinerer to velkjente, driftssikre designideer: Techframbindingen og stag med fjærer rundt hælen. Techframbindingen står oppå en solid metallplate.I den bakre enden av denne metallplaten er det fem ulike posisjoner for innfestet til staget med fjærer som går rundt hælen på skoen. Staget/fjær kan tas av på vei oppover. Enkel hælkloss med høy hælløfter. Du må velge mellom korte og lange fjærer – alt etter skostørrelse og ønsket kjøreopplevelse. Kommer også i telerando-versjon med tech bakbinding – da er prisen 5999 kroner. Har du lest denne? – Rekordstabil telisbinding PÅ SNØ:Moonlight framstår som den mest solide bindingen. Det er brukt minimalt med plast, og metallplata i bunnen er massiv, nesten overdimensjonert. Techframbindingen er unormalt vanskelig å betjene. Den er vanskelig å komme inn i, og tappen du må trykke ned for å komme ut av bindingen er for grunn for staven. Hælløfteren er for høy. Moonlight er også klart den mest aggresive bindingen. Med de korte staga plassert langt bak får du mye motstand, og du bånner svært tidlig ut bindingen. Ingen av testkjørerne var komfortabel med den innstillingen – man kom ikke dypt nok.Med de lengre fjærene får du lengre vandring og kommer dypere. Men grunnproblemet med denne bindingen er at du ikke får forutsigbar, progressiv motstand når du bøyer kneet. Innfestet til staget er under skoene, mens stagene går rundt og utenpå. Dermed får du friksjon langs skokanten. Kanskje er dette som gjør det. Uansett grunn opplevde vi at mens man var på vei ned i svingen økte motstanden fra fjærene, før det plutselig var mindre motstand.