FAKTA
  • 970 gram
  • Vekt, skall: 770 gram
  • Vekt, innerstøvel: 200 gram
  • 9 799 kroner
  • Oppgitt gåutslag: 75 grader

lasportiva.com

skala
8/10

TEKNISK

Nye Sytron er under én kilo, og her begynner vi for alvor å nærme oss støvler for konkurranse. Dette er støvler du må preppe litt i stua før bruk. En slå sørger for veksling mellom gå- og kjøremodus, og et elegant utvendig kabelsystem sørger for at du automatisk kommer i gåmodus når du løsner spenna oppe på leggen. Støvelen er laget i Grilamid i skallet og karbonforsterket Grilamid i skaftet. La Sportiva Sytron er samme støvel som Racetron, men med ulikt materialvalg. Spennen på vrista har samme funksjon som på tyngre Solar, og kan justeres på to nivåer selv om den er lukket.

I BRUK

Oppover er disse helt motstandsfri i bevegelsen, en fryd å gå med – dette er som joggesko i plast. Spenna nede på foten er den samme som på de andre La Sportiva-modellene og én av våre favoritter. Den strammer veldig godt rundt foten nede. I kjøremodus kjennes den myk i fleksen framover. Her må du styre skiene mer enn du trykker fram med leggen. Samtidig er den stiv og gir pålitelig støtte bakover. Slåen bak stikker litt ut, og vi opplever dem som forholdsvis lave. Sytron er myke framover og stive bakover, og har romslig passform – de virker svært like Racetron fra samme produsent. 

La Sportiva Sytron er et godt valg for deg som vil ha en superlett toppturstøvel og vurderer å prøve deg i en konkurranse.

VURDERING
Oppover
Nedover
Brukervennlighet
Komfort
Helhet