Test av Line Sick Day Tourist

Test av Line Sick Day Tourist
Kategori
Topptur
Vekt
1700 gr
Midtbredde
102 mm
Testet lengde
186 cm
Pris
Kr 6 999,-
Årsmodell
2016

Teknisk info:

Line startet med snowblades og nå har de sannelig laget en egen toppturski. Sick Day Tourist er blant de smaleste i dette feltet og har den ...nest letteste konstruksjonen. De har en myk framski med lang rocker og spenn under midten. Som vanlig for Line, har den relativt mye innsving, spesielt i framog bakskia. Ved en feil ble skien fotografert med alpinbinding.

På snø:

Sick Day Tourist er en smidig og lettkjørt ski, som svinger uanstrengt på de fleste typer føre. Du får følelsen av god kontroll. Svakhetene kommer fram i stor fart og med mer kraft, da føles det tydelig at dette er en lett og forholdsvis myk ski. Men dette er en fin toppturski som gjerne anbefales for hele sesongen både for ferskinger og mer drevne toppturister.

Test av Line Sick Day Tourist

SFI (Ski Flex Index)

5
5
4
4
4

Fri Flyt helhetsvurdering av Line Sick Day Tourist:

)}

Hard snø:

)}

Myk snø:

)}

Vekt:

)}

Teknisk data:

Målt lengde
184 cm
Fleks (relativ stivhet)
SFI 55444
Merke
Line
Modell
Sick Day Tourist
Produsert i land
Kina
Andre lengder
179,186
Gliflate
120 cm
Rocker bak
24 cm
Rocker fram
40 cm
Skjær
132 cm
Tapering bak
24 cm
Tapering fram
28 cm
Setback (midtski til smaleste punkt)
11 cm
Testet montering (midtski til midtsko)
11 cm
Maks bak (breieste bak)
119 mm
Midje (smaleste midt)
102 mm
Maks fram (breieste fram)
135 mm
Innsving radius
20 mR
Koning (Framski minus bakski)
16 mm
Areal (en ski)
2030 cm2
Vekt
1700 gr
Relativ vekt
0.83 gr/cm2
Høyde på baktupp
20 mm
Høyde på framtupp
60 mm
Vinkelen på baktupp
16°
Vinkelen på framtupp
33°
Høyde spenn
mm

Tilsvarende ski

+

Dynafit Chugach

Dynafit har begynt å lage ski uten å bry seg om vekta. Chugach er hakket...
+

Dynafit Hokkaido

Dynafit har laget kraftigere støvler og bindinger de siste årene, men for skiene har lav...
+

DPS Wailer112RP Tour1

Dette er en bred pudderski med markant rocker fra DPS. De har lenge spesialisert seg...
+

Stereo Wolf

Norske Stereo Skis har en serie rovdyrinspirerte toppturski, og Wolf er midt på treet i...
+

Blizzard ZeroG108

Blizzard antyder at de har opphevet tyngdekraften med sin nye toppturserie, der en lett trekjerne...
+

4FRNT Raven 2016

Raven var fjorårets etterlengtede nykommer fra 4FRNT, en smalere toppturski i signaturserien til ikonet Eric...
+

Black Diamond Link

Tross stadige spekulasjoner om Black Diamonds framtid som skimerke, kommer det nye modeller fra merket...
+

Armada Kufo

Armada kom med toppturski i fjor, men først i år har de forsøkt å tilpasse...
+

Dynastar Cham 107 2016

Cham-serien ble lansert etter Dynastars storhetstid, men nærmer seg status som moderne klassiker nå. Cham...
+

Black Crows Corvus Freebird

Denne rosa skien er den slankede toppturversjonen av Corvus, skien som Black Crows i sin...
+

Åsnes Bratt

Fjellskispesialistene i Åsnes viderefører satsningen på toppturski produsert av vennene hos Åre Skidfabrik i Sverige....
+

G3 Boundary 100

G3 satser nesten alle sine krefter på topptur og har flere parallelle serier. Boundary er...
+

Majesty Wolf

Polske Majesty har gjort seg mest bemerket med lekne park- og frikjøringsski, men vil selvsagt...
Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Fri Flyt skriver om heis- og toppturbaserte skiopplevelser som vil inspirere deg til egne turer. Vi gjør grundige tester som hjelper deg å velge riktig utstyr. Vi møter skikjørere som lever for livet på snøen – slik som deg.

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin Fri Flyt.

Bestill abonnement Fri Flyt. Få full tilgang til alt
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå