Dette er en ny og lett oppdatert versjon av medeier Asbjørn Eggebø Næss sin promodell på norske SGN. Den har mye til felles med den forrige utgaven – denne nye ...er litt lengre og litt mykere. Tunnelvisjon er ganske myk i framskia. Skiene kjennetegnes av veldig lang rocker foran, mens den er noe kortere bak. Innsvingsradiusen er ganske lang, men ikke blant de lengste i denne testen. Testskiene er montert ganske langt fram, og du står tangent på skjæret. Det vi sil at du står rett over der skiene er på det smaleste. Skiene har en av de lettere konstruksjonene i testen, uten at de er veldig lette.
SGN Tunnelvisjon har en særegen kjørefølelse. Det er en storfjellsski der du står ganske langt fram på skiene. Den ligger fint i stor fart i tørr og upåvirket s...nø, og det er lett å ta ned farten ved å vri ut bakskien. De generelle kjøreegenskapene på variert føre er vi ikke like imponert over. Vi oppfatter den som litt tungsvingt. På hardt underlag blafrer de lange myke tuppene, og de kan også gi deg noen overraskelser om du er frampå i en landing eller inn i en sving. Det er veldig lite flate på skia foran foten, siden du står langt fram og rockeren starter tidlig. Nye SGN Tunnelvisjon følger i sporene til forgjengeren og er en spesialisert pudderski som er best i høy fart.
To utgaver levert hjem, full digital tilgang og bestselgerboka Trygge toppturer. Spar 40%.