/ Skitest

Test av Skitrab Altavia 80 Carbon

Sist oppdatert 4. januar 2019 kl 12.00
Skitrab
Skitrab Altavia 80 Carbon
Kategori:
Lette toppturski
Vekt:
1190 gr
Midtbredde:
82 mm
Testet lengde:
171 cm
Pris:
Kr 8 500,-
Årsmodell:
2017
Nettside:
Rent teknisk

Skitrab Altavia Carbon er myk foran og stiv bak, uten rocker. Her er langt mindre breddeforskjell på fram og bakski og vesentlig kortere setback enn sammenlignbare Hagan Wai Drive – selv om Skitrab har mer innsving. Blant testens tyngste konstruksjoner. Lavt spenn og myke tupper skal kompensere for manglende rocker– typisk for de italienske toppturspesialistene i Skitrab.

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler
ZAG

Zag Ubac 89

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 8 199,-
183cm
1490g
Hard snø
6/10
Myk snø
7/10
Opp
6/10
Black Crows

Black Crows Ova Freebird

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 7 400,-
176cm
1160g
Hard snø
5/10
Myk snø
6/10
Opp
9/10
Atomic

Atomic Backland 89 SL

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 7 500,-
169cm
1190g
Hard snø
6/10
Myk snø
5/10
Opp
9/10
Kästle

Kästle TX UP 87

7/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 8 499,-
174cm
1340g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Opp
7/10
Hagan

Hagan Core 89

8/10
Lette toppturski
2023/224
Kr 7 999,-
178cm
1490g
Hard snø
9/10
Myk snø
8/10
Opp
6/10
Black Diamond

Black Diamond Helio Carbon 88

8/10
Lette toppturski
2023/2024
Kr 9 499,-
179cm
1340g
Hard snø
8/10
Myk snø
9/10
Opp
8/10
Black Crows

Black Crows Mentis Freebird

7/10
Lette toppturski
2022
Kr 9 999,-
171cm
960g
Hard snø
5/10
Myk snø
6/10
Völkl

Völkl Rise Beyond 96

9/10
Lette toppturski
2022
Kr 7 499,-
184cm
1390g
Hard snø
8/10
Myk snø
8/10
Völkl

Völkl Rise Above 88

8/10
Lette toppturski
2022
Kr 6 999,-
177cm
1270g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Kästle

Kästle TX 87 UP

8/10
Lette toppturski
2022
Kr 6 999,-
174cm
1414g
Hard snø
7/10
Myk snø
8/10
Movement

Movement Alp Tracks 100

8/10
Lette toppturski
2021
Kr 10 999,-
185cm
1280g
Hard snø
8/10
Myk snø
8/10
Atomic

Atomic Backland 100

9/10
Lette toppturski
2021
Kr 6 500,-
188cm
1400g
Hard snø
8/10
Myk snø
9/10
Dynastar

Dynastar M-Vertical

7/10
Lette toppturski
2021
Kr 8 000,-
172cm
1130g
Hard snø
8/10
Myk snø
6/10
Hagan

Hagan Ultra 87

8/10
Lette toppturski
2021
Kr 6 300,-
170cm
1210g
Hard snø
8/10
Myk snø
7/10
Fischer

Fischer Transalp 86 Carbon

7/10
Lette toppturski
2021
Kr 7 500,-
176cm
1240g
Hard snø
8/10
Myk snø
6/10
Black Diamond

Black Diamond Helio Carbon 88

8/10
Lette toppturski
2021
Kr 7 299,-
179cm
1320g
Hard snø
8/10
Myk snø
9/10
Armada

Armada Tracer 88

8/10
Lette toppturski
2021
Kr 5 999,-
172cm
1260g
Hard snø
7/10
Myk snø
8/10
Dynastar

Dynastar M-Tour 99

7/10
Lette toppturski
2021
Kr 8 000,-
178cm
1320g
Hard snø
7/10
Myk snø
6/10

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen