– Vi skal øke produksjonen og ansette flere for å få mer fart på salg og markedsføring, sier gründer og daglig leder Jens-Martin Johnsrud.– Endring i 2015I 2018 endte produksjonen, som foregår i Åre i Sverige, på omtrent 700 skipar. Siden Stereo flytta produksjonen til den svenske skihovedstaden i 2015 har omsetningen økt jevnt og trutt – fra 1,25 millioner kroner til 2,35 millioner i fjor. – Det snudde da vi flytta produksjonen til Sverige i 2015, noe som vises godt på omsetningstallene. Salgsøkningen er først og fremst i egne kanaler, internasjonalt salg og nisjebutikker. Selskapet har hatt salgsvekst tross begrensede ressurser på salg. Nå skal Stereo Skis løftes til neste nivå og til det trenger vi kapital som skal gå til en offensiv salg- og markedsstrategi, sier Johnsrud. PÅ PENGEJAKT: Jens-Martin Johnsrud i Stereo skis.Overskudd inn i produktutviklingSelv om omsetningen har økt, endte resultatet på minussiden både i 2015 og 2017. I 2016 gikk Stereo med 471 000 kroner i pluss. – Hva har dere brukt penger på?– Kostandene ved produksjonen har økt, både i antall skipar og kvalitet i form av  arbeidsinnsats og materialer. Det er naturlig at det krever mer kapital å øke produksjonen og kvaliteten, sier gründeren, som innrømmer at omsetningen burde vært høyere.– Ja, vi har alltid måttet være veldig nøye på pengebruken, og stramme inn der vi kan. Det krever mer salg, høyere omsetning og kontinuerlig vekst for å utvikle merket videre, så nå håper vi å få mer frihet, sier han. 10k i minsteinnsatsFolkefinansieringsprosjektet gjøres på folkeinvest.no, og går de to første ukene i november. Målet med hele emisjonen er å få inn 2,5 millioner kroner, og minste innsats på folkeinvest er 10 000 kroner. Noen av pengene har allerede kommet inn.– For prisen på ett par ski kan du med andre ord bli medeier i et norsk skimerke, sier Johnsrud.– Hva er fordelene for de som spytter inn penger?– Først og fremst å få være med og gjøre et norsk skimerke til verdensledende. Stereo sin visjon er å  ta norsk ski-arv tilbake til gullalderen ved å bli en leverandør av moderne ski og skirelatert utstyr i verdenstoppen. Norge er det landet i verden som har hatt størst innflytelse på skisportens historie, og det tenker jeg det må være gøy å delta i.Mål: Tre fulle årsverkI dag er Johnsrud den eneste, faste heltidsansatte i Stereo sammen med to deltidsansatte. Nå er målet å ansette flere som skal jobbe med salg og markedsføring, og komme opp på tre årsverk.– Skibransjen er jo slik at man må produsere skiene før man får betalt for dem, og det krever penger på konto. Men det går riktig vei, og jeg mener bestemt at Norge er det beste landet i verden og utvikle ski i. Jeg er overbevist om at resultatene vil komme nettopp på grunn av dette, sier Johnsrud.