I 2005 ble Rossignol Group med de underliggende merkene Look, Lange, Kerma og Dynastar oppkjøpt av sportsgiganten Quiksilver for 560 millioner dollar. Brorparten av produksjonen ble flyttet ut av den tradisjonsrike fabrikken i Sallanches og over til Asia.
Overfokus på lønnsomhet fikk konsekvenser for både kvalitet og innovasjon. Tallene var røde og lite spennende utstyr ble produsert gjennom uinspirert ledelse av australske surfmerket. Dette er vel også noe av grunnen til at Dynastar var bransjens sistemann til å komme ut med rocker i skiene.
Men i 2008 kjøpte Rossignol Group tilbake merkene. Ikke lenge etter flyttet Rossignol og Dynastar inn igjen til fabrikken ved roten av Mont-Blanc. Resultatene ble etter relativt kort tid positive og den franske stoltheten reiste seg igjen. Rossignol, Dynastar og Look reposisjonerte seg igjen med fornyet integritet, høy kvalitet og innovative produkter.
Det skandinaviske Altor skal nå å kjøpe 80 prosent av aksjene i selskapet og avtalen skrives en gang i høst. Ledelsen i Rossignol Group og Boix-Vive-familien som eide selskapet mellom 1995 og 2005 vil sitte med de resterende 20 prosent.
- Vi er virkelig begeistret for å få jobbe med selskapet og ledelsen for å akselerere vekst i alle kategoriene. Gruppens tilhørende merkevarer Dynastar, Lange og Look er også særegne i sine respektive kategorier, sier nordmannen Hugo Maurstad, som er partner ved det norske kontoret av Altor Equity Partners, i en pressemelding.
Altor eier i dag treningskjeden Elixia og blir majoritetseier i treningskjeden Health & Fitness Nordic som skal bli det nye selskapet etter fusjoneringen av Elixias og Sats.