Lanserer billigversjon av GoPro

Nå kan du filme i 1080p i slow motion til 2000 norske kroner.

Sist oppdatert 29. september 2015 kl 11.40
BILLIGVERSJON: Skistjernen Tom Wallisch i et meta-GoPro-bilde for å illustrere GoPros nyeste utgivelse. Foto: Tom Wallisch
BILLIGVERSJON: Skistjernen Tom Wallisch i et meta-GoPro-bilde for å illustrere GoPros nyeste utgivelse. Foto: Tom Wallisch

Som merkets nye innstegsmodell lanserer utstyr-giganten GoPro HERO+. Kameraet går inn som merkets billigste, med en prislapp på 1999 norske kroner, men har likevel  filming i Full HD og Wi-Fi og Bluetooth. Til sammenligning er det da nesten likt som GoPro HERO 3 black edition, som ble lansert med en dobbelt så høy prislapp.

Riktig nok har ikke HERO+ like god stillbildekvalitet (8mpx mot 12mpx), men kan ta ti bilder på to sekunder i såkalt "Burst modus".

– Uansett om du fester den til en luftballong 100.000 fot over bakken for å få solnedgangen i atmosfæren, eller du har den i hånda til et barn som er på eventyr, er HERO+ bygget for å få bildene du trenger hvorhen du er, sier Nicholais Woodman, administerende direktør i GoPro, i en pressemelding, som også forteller at merket ønsker å gjøre hjelmkamera tilgjengelig for alle.

HERO+ Front Image
HERO+ Front Image

Slik ser det nye kameraet ut. Foto: GoPro

– Selv om vi ønsker å pushe grensene med de andre kameraene, er vi også dedikerte til å utvikle og forenkle produkter som HERO+ slik at GoPro blir tilgjengelig for alle.

Slik som andre kameraer kan HERO+ kobles til GoPros egen app for deling av videoklipp.

For kort tid siden skrev vi forresten om en bildestabilisator utenom det vanlige. Slick kan komme på markedet i løpet av året, og vil gi bilder man ikke før har sett med hjelmkameraet.

PS: Samtidig setter også merket ned prisen på GoPro HERO 4 Session- til 2999 kroner.

Publisert 28. september 2015 kl 17.00
Sist oppdatert 29. september 2015 kl 11.40
annonse
Relaterte artikler
annonse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen