ANNONSEINNHOLD.

Dynafit har som patenteier i 30 år, og i tett samarbeid med bindingens oppfinner, Fritz Barthel, ledet utviklingen av funksjon og produksjon. Nå setter de standarden på nytt med en unik livstidsgaranti.

Tech-bindingene er lette og gir naturlige bevegelser.

Tech-bindingens fremste fortrinn ligger i vektbesparelsen, som kan være opptil 70-90% i forhold til en rammebinding. Vekten spares ved at konstruksjonen i utgangspunktet er så enkelt at oppfinner Fritz Barthel, opprinnelig kalte bindingen for low-tech.  Hans motivasjon for å utvikle bindingen var latskap. Han ville spare energi og krefter på vei oppover.

Lavere vekt sparer deg for energi på vei oppover. Dette, kombinert med at tech-bindingene har et rotasjonspunkt i forbindingen som er tilpasset benas naturlige bevegelsesmønster, gjør at du kan bevege deg behagelig og effektivt oppover.

Den beste produksjonskvaliteten

Dynafit har sine produksjonslokaler i Passau i Tyskland, mens hovedkontoret og R&D senter ligger i Ascheim rett ved Munchen. Denne nærheten sikrer tett dialog og erfaringsutveksling mellom produksjon og utviklingsavdelingene. Slik legges grunnlaget for kontinuerlige forbedringer og god kontroll over produksjonen. Sluttresultatet, er den svært høye kvaliteten på Dynafit-bindingene har blitt anerkjent for. Hver eneste binding blir nøye kontrollert før den sendes til kunden. Dette er dette som gjør det mulig å gi livstidsgaranti på bindingene.

- Vi har jobbet med Dynafit siden 2003, og vet at kvaliteten tåler en livstidsgaranti, sier Steffen Fjelldal i den norske importøren 7 Blåner.  Produktene er velprøvde og byggkvaliteten imponerende. Mange av våre kunder går langt og kjører hardt med bindingene. Det aller viktigste for oss er at kundene kan være trygge på bindingene når de er i fjellet.

Modeller for absolutt alle skikjørere

I dag produserer Dynafit bindingsmodeller som dekker de fleste skikjørers behov. De mer frikjøringsorientere bindingene kommer med roterende frem- og bakbinding, og det som kalles fremovertrykk.

- Flere av modellene har blitt mer avansert, og Dynafits fortrinn på byggkvalitet og erfaring er avgjørende når kompleksiteten øker. Kundene skal ha sikre bindinger, og skal ikke oppleve trøbbel med bindingene sine på tur. Det er jo viktig når mange bruker bindingene til hard frikjøring og lange turer, sier Steffen Fjelldal hos importøren i Norge, 7 Blåner.

Roterende frem- og bakbinding reduserer muligheten for utilsiktet utløsning av skoen ved slag mot skien. Bindingen fremovertrykk sørger for at skiskoen ikke påvirkes av hvor mye skiene bøyes. Det er kun en skikjørers ferdighet som nå setter begrensninger på linjene, farta og svingene.

Best brukervennlighet med originale inserts.

Bindingens elegante konstruksjon har blitt perfeksjonert av Dynafit i 35 år. Et ankepunkt mot de tidlige utgavene av tech-bindingene var at de kunne være kinkige å klikke seg inn og ut av. Gjennom mange års utvikling har dette problemet blitt eliminert. I dag spiller et gjennomprøvd design og en imponerende byggekvalitet på lag. Det å klikke seg inn i bindingen er nå vel så enkelt som på en tradisjonell rammebinding.

Nøkkelen til dette ligger i insterts, eller maljene. Disse finner du i tuppen på skoen og bak på helen. I dag har Dynafit tredje generasjon inserts på markedet. Disse maljene selges også til andre støvelprodusenter. Du vil raskt skjønne at her sitter det originale Dynafit insert ved å se etter den karakteristisk oransje ringen rundt selve maljen.

Den oransje ringen verifiser at du har den beste teknologien som er tilgjengelig på markedet i øyeblikket, og som passer perfekt sammen med Dynafit sine bindinger. Du er sikret optimal funksjon når du klikker deg inni bindingen, eller hvis du du faller og har behov for utløsermekanismen.

Dette er garantien

Forventet levetid for en tech-binding er ti år, og det er i denne perioden Dynafit reparerer eller erstatter produkter. For å aktivere den utvidede garantien fra standard to år til ti år (livstid), registrerer kunden serienummeret på Dynafit sine hjemmesider. Garantien gjelder for alle feil knyttet til materialer og produksjon, og blir erstattet uten kostnad for kunden.

- Vi i 7 Blåner har et stort delelager, slik at hvis uhellet først skulle skje vil kunden raskt få hjelp. Kombinasjonen av lang garanti fra produsenten, og en profesjonelt serviceapprat her i Norge gir kundene trygghet. Vi er skikjørere og vil at kundene våre skal være mest mulig på ski, ikke diskutere reklamasjoner, sier markedssjefen i 7 Blåner, Steffen Fjelldal.