Hvordan har Brage blitt en av norges råeste utforsyklister til tross for at han er oppvokst på Mysen? Svaret er mer åpenbart enn man skulle trodd; masse sykling. Korte seksjoner bygd av Brage og kompisene hjemme som blir syklet 10-15 ganger på en rolig kveld.– På vinteren er vi fort 8-10 stykker som hiker opp og sykler ned i mange timer for å få trent nok på vinteren. Det er lite nedbør og ofte litt varmt på vinteren så det er skjeldent mer snø enn at det er mulig å grave frem stiene og få masse sykling hele året. Men det er ikke bratt og langt nok til at en utforsykkel er optimalt, derfor bruker jeg vanligvis stisykkel her hjemme siden den gjør at man må jobbe litt mer og man får litt mer lek og popp ut av sykkelen.  – I år kjører jeg på en Mondraker Dune Carbon. Hadde jeg tilbragt mer tid hjemme hadde jeg kanskje valgt Foxy som har mindre vandring, men siden jeg bruker sykkelen til å tråkke opp til toppen av utforløypene i Schladming så ville jeg ha den groveste av de. – Demperne setter jeg opp ganske stivt, derfor har jeg en fjærdemper bak som sluker det meste uten at det påvirker sensitiviteten noe særlig, foran har jeg en Fox 36, har ikke peiling på hvor mye luft det er i den men tror mekanikern snakket om at den er ganske nær maks haha. – Jeg har stort sett likt aluminium fremfor karbonstyre, jeg er en stor fyr og digger at det er litt mellow feel på det. Jeg har 800mm bredt, 40mm rise og det korteste stemet for at den skal være så leken som mulig. Jeg kjører også full XT-gruppe med Di2-gir. Jeg visste ikke at jeg skulle få elektrisk gir men det er ganske kult. Jeg er også ganske imponert over bremsene, vanligvis bryr jeg meg lite om gir og bremser, så lenge jeg kan tråkke og det stopper er jeg fornøyd.  ICE ICE BABY: Ice tech bremseskivene fra Shimano sammen med vanlige XT-bremser er bra nok for B-rage. – Dette er første året jeg har SDG setepinne, har ikke vært så nøye på hva som står på før men denne fungerer ganske smertefritt. – Hjulene som står på er de kraftigste enduro-hjulene til DT-Swiss; EX 1501. Tidligere har jeg alltid hatt en dh-felg bak, så jeg kommer nok til å få byttet den etterhvert. Dekkene er DHF framme med 27 psi og bak DHR med 32 psi, bruker å legge inn en Huck Norris for å passe på felgen. Jeg kjører kun DH-casingen, de andre dekkene er bra til sitt bruk men jeg får ikke nok støtte og ødelegger dekkene på en dag med sykling, da er det kun utforvarianten som gjør jobben.