Skitrab oppdaterer

2019 STÆSJ: Skitrab oppdaterer flere modeller og lanserer en ny versjon av TR Gara Titan bindingen, som ifølge importøren er den sikreste og letteste tech-bindinga med alle nødvendige funksjoner.

Sist oppdatert 2. mai 2018 kl 13.11
NYHETER FRA ITALIA: Noen av nyhetene fra Skitrab for neste sesong.
NYHETER FRA ITALIA: Noen av nyhetene fra Skitrab for neste sesong.

Med titanfjær som står i konstant spenn mener Skitrab at de har laget en superlett og supersikker techbinding.

Se mer av neste sesongs utsyr her!

– Neste sesong fullfører Skitrab prosjektet med å lage den sikreste og letteste tech-bindinga med alle funksjoner som er nødvendig. I et segment hvor utviklinga har stått stille hva patent angår siden 1986 er det utrolig gøy med nyvinninger med en klar hensikt, nemlig økt sikkerhet. Frambindingen på nye TR Gara Titan er en helt ny patent med en fjær i titan som står i spenn konstant. Den skaper mer elastikk, samtidig som brukeropplevelsen blir bedre da man kontrollerer lukkingen av bindingen selv. Bakbindingen kommer i tre ulike varianter R8, R10 og R12. Tallene må ikke forveksles med DIN, for Skitrab har laget sin egen utregningstabell for å plassere folk i rett kategori, og både vekt, kroppslengde, sålelengde og kjørestil innvirker på dette, sier Fredrik Thoresen Sletten fra Skitrab-importør Kårvatn Handelskompani.

40237_Attacco_Titan-GARA_preview
40237_Attacco_Titan-GARA_preview

TR Gara Titan

Også skiene fra det italienske merket får en del oppgraderinger til neste vinter. Altavia Carbon relanseres og har blitt bygget opp på nytt fra bunnen av, og flere andre modeller får andre justeringer.

– Endringene kommer på modellene Sintesi 6.0 og 7.0, Altavia 6.0 og 7.0, Maximo 6.0 og 7.0 samt Supermaximo 7.0. De går ned noen få gram i vekt, samtidig som samtlige ski blir mykere i lengderetningen og får nytt design. I konkurransesegmentet har Skitrab utviklet en helt egen ski til de raskeste disiplinene, nemlig sprint og vertikal. Den heter Gara Aero Sprint og den veier kun 620 gram i lengde 152! Dette er dog en ski som kun egner seg for de som driver konkurranse på høyt nivå. Alle skiene blir for øvrig fortsatt håndlaget i Bormio, sier Thoresen Sletten.

13155_sintesi-6.0_preview
13155_sintesi-6.0_preview

Sintesi 6.0

Til slutt har Skitrab også oppradert lettvekts-sekken Grande Course, som egner seg til løping i fjellet med og uten ski.

Se bilder av alle nyhetene – med priser - i galleriet under!

Publisert 2. mai 2018 kl 13.11
Sist oppdatert 2. mai 2018 kl 13.11
annonse
Relaterte artikler
annonse
to par ski med bindinger
To nye bindinger for topptur testet

Duelltest: Marker Cruise vs Dynafit Ridge

Innstilling av toppturbindinger

Justering av toppturbindinger

MJUK: En gelépute kan gjøre underverker mot smertene i skinnleggen. Foto: Sigurd Ekeli Grimsby
Leggbeskyttere mot vondt i leggen

Vonde legger

SPOILER: På de fleste nye skisko følger det med en spoiler. Foto: Sigurd Ekeli Brimsby
Hva er egentlig spoileren til?

Hva er egentlig spoileren til?

mann på skitur
Test av Mammut Eiger Free Pro HS Hood skijakke

Når en jakke får forventningspress

skibindinger
Test av ATK Raider 13 EVO

Test: ATK Raider 13 EVO

Tropical Vibes Hemsedal etd.
Test av Tropical Vibes Hemsedal etd goggles

Latterlig enkelt å skifte linse

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen