Styreleder Hans Wernersen i Whitedots forrige importør, Steepzone, sier at det var de som valgte å si opp avtalen med Whitedot, rett og slett fordi de ikke hadde tid til å jobbe nok med innsalg.
– For lite tid
– Aksjonærene i Steepzone, altså Fred Syversen og meg, har vært de som har jobbet med dette. På grunn av andre prioriteringer hos begge to så har det ikke vært gjort nok jobb med blant annet innsalg. Vi har hatt andre prioriteringer på hver vår side. Dette fører jo igjen til at salget ikke blir som man hadde ønsket. Det er ikke produktene, men salgsapparatet som er det sviktende hos oss. Da blir det vanskelig å sitte på agenturet, og vi valgte derfor å si opp avtalen. Dette gjør at Whitedot kan få inn andre som har tid og prioriterer skimerket på en bedre måte enn hva situasjonen har vært fra Fred og min side nå den siste tiden, sier Wernersen til Fri Flyt.
– Styrker merkevaren
Nå er der Fred alene som skal sørge for at skimerket, hvor han har sin egen promodell, skal distribueres i Norge.
– Fred Syversen vil ta jobben som agent for Whitedot, og han vil sørge for ale det praktiske i forhold til butikkene. Vi kommer også til å fortsette å sponse norske utøvere, både Dennis Risvoll og Pia Nic Gundersen er på vårt team. Vi tror faktisk at å skifte fokus fra Steepzone til et tettere samarbeid med Fred vil gjøre merkevaren Whitedot enda sterkere i Norge, sier Mark Perkins, som er markedssjef i Whitedot.
Usikker framtid for Steepzone
Whitedot var for øvrig det eneste skimerket Steepzone hadde, og det er ikke klart hva bedriften gjør videre.
– Når vi nå står uten dette så vil vi måtte vurdere hva vi ønsker å gjøre videre, men det er en prosess vi må ta litt senere, sier styreleder Wernersen.