Involverte parter i caset:

Helly Hansen sin nordiske markedsavdeling, Mediebyråret Wavemaker, VGTV og Fri Flyt.

Om caset: 

Selv om Helly Hansen har laget skibekledning i mange år, assosierer folk flest selskapet med bekledning til seiling. Kunden ønsket derfor større merkevarekjennskap, tilhørighet og aksept for skibekledningen i sitt sortiment.

Fri Flyt-leserne er oppunionsledere i skimiljøet, og aksept blant denne målgruppen er et viktig for også å skape merkevarekjennskap blant den generelle befolkningen.

Helly Hansen er et internasjonalt selskap som selger klær i svært mange land. Markedskommunikasjonen har i stor grad vært tilpasset et internasjonalt marked og det er tidligere gjort få tilpasninger til det Norske markedet. 

Helly Hansen ønsket derfor å komplimentere andre markedsrelaterte aktiviteter i Norge med bruk av sine norske skiambassadører på video mot den norske kjernemålgruppen. Fri Flyt sin Web-TV satsning FFTV ble brakt på banen, og Fri Flyt laget en serie med navn «Hva er det med Vågå?» om skimiljøet i Vågå hvor Helly Hansen har flere ambassadører.

Da produksjonen var underveis skjønte Mediebyrået Wavemaker at serien også kunne brukes i kommunikasjon utenfor nisjemiljøet. Mediebyrået satte i gang samtaler mellom VGTV og Fri Flyt og partene fikk på plass en avtale om visningsrettigheter på VGTV.

På siden av dette ble det plassert annonser i magasinet Fri Flyt, på nettsiden friflyt.no hvor HH kjørte bannere og sponset tjenesten "Fri Flyt snøvarsel" i tillegg til hovedsponsoratet for filmfestivalen Fri Flyt Film Tour. Annonsene gikk samtidig som serien ble vist på FFTV. Fri Flyt fikk også laget en egen versjon av serien til visning på Fri Flyt Film Tour, før den opprinnelige serien ble vist på friflyt.no.

Kortere video og bildeinnhold ble også tatt ut fra produksjonen og tilpasset til sosiale medier. Helly Hansen og Fri Flyt brukte på hver sin side innholdet til å promotere serien på Facebook og Instagram.

Oppsummering kampanje: 

- Hovedsponsor på Web-TV serien "Hva er det med Vågå?"

- Hovedsponsor for Fri Flyt Film Tour

- Innrykk i 5 Fri Flyt utgaver

- Bannere på friflyt.no mens serien ble kringkastet. 

- Sponsor for tjenesten "Fri Flyt Snøvarsel" 

- Visning av serien på VGTV. 

- Bilde og filminnhold til spredning i sosiale medier.