ski-test

ble helt flau da jeg leste testen i det siste fri flyt.. Var man edru da testene ble utført eller??

skjerpings!

Kan ta seg bryet med å skrive mer enn 5 linjer. En ting til, dersom skia er testet i lang lengde blir den ofte beskrivet som tungsving, men stabil. Og motsatt.
Dette blir for dumt.

Må si at jeg synes friflyt er et mye!! bedre blad enn Ultrasport, men skitestene derimot...

Friflyt prøver å unnskylde seg med at det er så mange forskjellige typer ski å teste, at de ikke har tid til å teste de skikkelig... Og så har de ikke med de mest aktuelle modellene engang. Så utrolig lite info pr ski, og så mange ski som jeg savner. Dette er virkelig dårlig. Skjerpings. Et kvalitetsblad på bratt friluftsliv bør også ha en kvalitetstest.

Hvor er Big Daddy, hvor er Sanouk, hvor er Gotama, hvor er Tanker, hvor er Mothership, hvor er Armada sine breiski (og dette var bare de breie skiene jeg savnet) og til en viss grad nå i år, hvor er DB Tabla Rasa???

Skjerpings folkens

skal love deg at FF gjerne skulle ha testet det som finnes av ski på d norske markedet! mangler det noen er det produsenten som har driti på draget og ikke levert i tide!

når d er sagt, så er jeg ganske enig i at d står mye rart om de skiene de har testet, spess på + / - siden!

Fri flyt er et godt eksempel på det å kjøre tester på sine største kunders(annonsekjøperenes) produkter.. Jeg har sett det før... F. eks i diverse bilblader.. Fri Flyt og andre blader vil ikke komme på kanten med noen av sine annonsører, og velger derfor og kjøre denne myke/nøytrale linjen. Det er lett og gjennomskue, og jeg kan ikke ta slike tester mer seriøst enn all reklamen i fri flyt, vi må til slutt ta avgjørelsene selv...

en oversiktsguide over hva som finnes der ute, med pris og litt info som sidecuts etc.

slutt med gnålinga, trodde du at å basere seg på en skitest ved skikjøp skulle holde, har du misforstått hele greia. en ski oppfører seg individuelt fra pers til pers, da kjørestilen til en person påvirker skiens oppførsel... derfor finnes det ikke noe fasitsvar, eller mulighet for å slakte/skryte opp en ski på generelt grunnlag!

ved å lese testen og tenke litt selv, kan man f.eks utelukke noen par som definitift ikke er i din kategori, og kanskje oppdage noen nye alternativ du ikke var klar over fantes i det spekteret du hadde siktet deg inn på. deretter må du dra i en butikk for å høre med dem, ta og bøye på skien, og kanskje være så heldig at du får teste et demopar!

capiche?

Hvor er noen av ski-merkene/typene. Er det importørene som ikke stiller de til disposisjon for test eller hva?

Forøvrig synes jeg Fri Flyt er et utmerket blad. Men legg gjerne litt mer i testene. Det er ikke så veldig mange i dette land som har mulighet til å prøve skiene før ev kjøp.

enig i at ski oppfører seg forskjellig fra person til person.., men å b.l.a si at Völkl 6-stjerne er en "lettkjørt, allround, leken carving ski"...!!??
Det er rett og slett faktafeil..

i såfall er de flere som lyver der ute:

"The 6 Star will do it all, perfectly...from racing to cruising to moguls...precision, power, fun...Powerful, reliable and easily adaptable."

-SKI MAGAZINE

(klippet ut fra http://www.volkl.com/ski/ss_6_star.shtml )

jeg er selv en liten skifreak, elsker nye ski, og handler gjerne 2-3 par i løpet av sesongen. pga dette leser jeg også flittig div skitester, i norge, sverige, usa og frankrike. OG, det som bestandig går igjen på skiforum i de respektive landene er misnøye mtp testene, temmelig likt det man opplever her inne, rimelig nok.
konklusjonen må være at; det er utrolig vanskelig å skrive en kort tekst om en spesiell ski, for at den teksten skal passe inn for et bredt spekter med potensielle kjørere. eksempel: du over her, som synes det er feil at 6* er lettkjørt, kanskje du er en habil kjører, som cruiser lett på andre såkalte tungkjørte ski, men at du rett og slett ikke har teknikken inne for å kjøre denne typen ski... ikke vet jeg, og ikke ta det personlig, bare tenk deg hypotetisk at slike typer tilfeller kan oppstå, og oppstår nok temmelig ofte..

drit i det siste jeg sa, ang din teknikk etc, det ble jo bare tull!
er den lettkjørt, trenger man vel strengt talt ikke mye teknikk... så trekker tilbake det!

eller, kanskje du er skikkelig, skikkelig danske-nivå-rævva (no offence, Barks)!
hehe
wink)

Latterlig at friflyt annonserer jente ski..
Det kostet meg 6000 da jeg fant ut at jeg sto på jenteski. Faen altså, måtte jo kjøpe nye ski og greier!
SKJERP DERE!!

Jeg sier ikke at völkl 6* er en tungkjørt ski ut i fra MINE erfaringer... Og bare for å få det på det rene så er jeg ganske så dreven på ski av alle typer.

Völkl 6* ER IKKE EN LETTKJØRT ski, det er en ski hvor du trenger å trøkke skikkelig til for å få noe ut av. En LETTKJØRT SKI kan selv en nybegynner ha det moro med. 6* er ikke noe for en nybegynner..
völkl 4* derimot ER EN LETTKJØRT SKI

Dette er harde fakta.

Hvordan i sva... hel.... greier dere å få til en slik overskrift på en skitest? Det er ganske mange kvinner/damer som kjører ræv. av mannfolk på ski! Som tidligere nevnt: Fri Flyt er et veldig bra blad, men greier dere ikke komme med en betre skitest SÅ LA DET VÆRE!

jeg skjønner at friflyt ikke har ubegrenset plass til tester i bladet sitt, men jeg synes det er merkelig at de pruker så mye plass på tester av tynne bakkeski, når så og si samtlige artikler handler om skikjøring utenfor løyene. etter å ha lest gjennom denne utgaven av friflyt forstår de fleste at dette bladet ikke er skrevet med tanke på de som bygger kjus-lår og kjører porter. jeg synes derfor det er på sin plass med en mer utfyllende test av frikjøringsski, i stedet for testing av ørten forskjellige bakkeski.
PS: hvor er det blitt av testen der skiene hadde telemarkbindinger???

 
Annonse
Annonse
Annonse