look!!!!

hei noen som har landa bakpå med look bindinger??? he he det er et helvete!! jævla dildo-binding....

Aldri hørt at noen har fått den i baken, selv ikke jeg. Fortell meg hemligheten, hvordan får du det til ?

ingen hokus-pokus bare land helt bakpå (nesten tryn) så får du den godt oppi.... men de er jo kule å se på da....

ALDRI VÆRT NOE PROBLEM

HA en venn som har landa flere ganger bakpå en rossignol bindinger. De har den samme dildo greiene som look. Så det går fint å lande bakpå de.

Look lages av Rossingnol
Er akkurat samme bakbinding på Look som på Rossingnol
Rossingnol lager ett merke til også som de bruker frembindingen av pga at den er bedre enn Look sin.
Er mest hype at look skal være så sinnsykt bra freeride binding.

sant det, look svikter om man tar i litt hardt!

Look ZRS 18 har aldri sviktet, hvorfor brukes denne bindingen i WC ?

De er ok til frikjøring og topptur fordi de er mye lettere en tilsvarende racing bind som går til mellom 16 og 18 på din skalaen, men allikevell solide!!

Har look pivot 12 den er litt vel slækk til Jibbing.....Splintetn som vipper ned stopperne er litt spinkel så du ødlegger fort noen stoppere i sesongen,Ellers er de veldig bra!
Skal du ha look noe som jeg hvertfall sverger til må du ha en gradert look binding de tåler mme mere pluss at skrue hullene er mye bedre en på de vanlige pivot bindingene.....Mange som sliter med dårlig skru feste i dem....

Kjøp Salomon 914 så slipper du alle problemene. Sloide smm f... , eneste minus er litt høy vekt.

at de sklir rett oppi istedenfor å lage store blåmerker på siden av rasshølet eller på rompeballene..

Har hatt en del uheldige opplevelser med disse bindingene, platen bakbindingen sitter på knekker!!!! De er desuten alt for lite vridningsstive, noe man merker godt når man skal kjøre skjærende svinger med brede ski på hardt underlag!! Denne mykheten resulterer i en del utløsninger i situasjoner da de burde holdt, selv om de er skrudd i bunn!! 916 Racing bindingen dermot er langt bedre, men litt tung, denne løser ikke ut på 10 der 914 løser ut på 14.... Tyrollia racing er også bra, men litt tung.. Prøver nå Look p18 Race, den er lettere og stiv nok, greit når man skal gå toppturer og storfjells jibbe....

Er det Look som lager Rossignol eller er det Rossignol som lager Look?

Look er en klassisk bindingsprodusent som har laget pivot bindinger i snart 20 år!! Vet ikke hvem som er eier av fabrikken, men det er look som produserer bak-bind til Rossignol!!

Ess er derimot et merke som er helt overtatt av Atomic!!

Lager de ganske så like bindinger som look?
Mener å huske jeg aå et par bininger i vinter som minnet om look ,men de var blå og det sto atomic på de....
De så mye bedre ut en de andre dritt bindingene atomic har drvi å lagd de siste åra!

..Look lager bindingene til Rossignol. Vert å bemerke er dog att Rossignol såvitt jeg vet eier både Look, Lange og Dynastar. Merkene drives som separate merker; men det letter sikkert på diskussionerne om vem som betaler utviklingsutgifter etc.

Som en annen sa er det rett generellt att racingbindinger (i.e. bindinger med DIN-skala over 14 og metalkonstruksjon) ofte sitter sikrere og stivere på støvlen selv om man kjør med lavere DIN-verdi enn man må gjøre med billigere, lettere og mjukere bindinger. Det er stadig en fin tommelregel att man som kjører med en viss dra-på-vilje bør kjøpe seg bindinger der man kan kjøre de i den miterste tresjedel av skalaen eller i minnste fall kanske 3 steg fra toppen. Drar man på mere med lette og mjuke bindinger vil ofte selve bindingen flexe og vri seg eller helt enkelt gå i stykker; og utløsningspresisjonen blir dårligere. Dette leter til att man drar på instillingen enda mere og tar en stor risk i en krasj der man kanskje faller i vinkel der ikke bindingen kan flexe like mye, og dermed skader seg. Riktigt bra bindinger holder lenge og er verdt pengene, selvom det ikke umiddelbart er like "sexy" å legge ut mye penger på bindinger som på fx ski eller jakke.

Det stemmer at Rossignol eier både Look, Lange og Dynastar. Nå har også K2 kjøpt opp Völkl, så vi får færre og færre uavhengige utstyrsprodusenter.

Interessant det du sier! Jeg har et par Marker 1400 Comp/Free bindinger som er toppmodellen til Marker iht deres hjemmeside, under kategorien Competition/Racing. Imidlertid har jeg sett marker racingbindinger med din til 18 og 20. Selv jibber jeg med din på 10 og kjører med noe høyere din hvis jeg gidder å skifte. 1400 comp bindingen virker som en bra konstrukjson, men jeg har neppe like peil som deg. Synspunkter?

Bra inlegg barks!!

Det finnes altid flere modeller av bindinger, en det som dukker opp i butikker og på offisielle nesttsider... Noe av dette kan være ekspiriment bind eller kun for sponsor/ aktive...
Jeg fikk selv Tyrolliabindinger som gikk til 20 selv om det stod 14 på dem, her var fjæren skiftet.... Jeg måtte derfor prøve meg frm til riktig din, noe som er litt skummelt!!

Husk at DIN bare er en skala, men det er stor forskjell fra modell til modell og merke til merke, DIN er ikke det samme som vekt!!!

Se forøvrig Barks sitt inlegg!!!

Lars, de bindingene du har er de "offisielle" toppmodellene; dvs. de sterkeste som selges i butikken. Det finnes dog en del andre bindinger hos Marker, fx. bindingen som bare hetter "FREE" og som er teamkjørernes primere binding. Verstingversjonen av denne er dog noe for spesiellt interesserte, da DIN-skalaen er noe i retning av 14-32 eller så. Bindingen er enkel å kjenne igjen pga. en naken dame som er en del av designet bak ruta der du ser innstillingen på frembindingen.
Min subjektive (i.e. andre er velkommen til å være ueninge..) er att Markers sine "vanlige" bindinger som fx Comp1400 eller Free1400 er noen av de bindingerne som har den sikreste og mest presise utløsning; og i praksis løser ut alle veier. Derimot synes jeg att marker ofte sliter litt med flexen i bindingene; hvilket gjør att de lettere løser ut i harde landinger eller råkjøring i ujevnt terreng. Den litt annerledes Marker-helbindingen (MRR tror jeg den hetter) med fjedrer på utsiden er mere elastisk og håller bedre i støvlen; og brukes ofte av fx kulekjørere som må kjøre med Marker.

De bindinger som fungerer bedst allround blant det som er lett tilgjengelig på markedet er Salomon 914 samt de eldre S900Equipe med DIN->14 samt Look P14 og eldre Look (hetter oftest TT9 eller noe sånt.)

I Norge går det relativt greit att få tak i bindinger som Look P18 og Salomon 916 eller 920; men nye koster de skjorta - lett oppover 3000,- kroner listepris, men går ofte å snakke ned noe i pris. Atomic sine 1018-bindinger gåt også att få tak på og funker veldig bra som frikjøringsbindinger, ikke minnst da man kan flytte bindingen noen cm frem og tilbake avhengig av kjørestil, snøtype etc. Disse er ikke noe optimal jibbebinding da de veier i den absolutt tungeste enden...

Ellers blir det bruktmarkedet som gjelder. Vær da oppmerksom på bindinger fra aktive alpinister; der kjører visse med noe som fx kan se ut som en Salomon S916 med fjeren kan være byttet ut med en mye kraftigere; so en visuell instilling 13 plutselig egentlig motsvarer 24. Viktigt å sjekke om fjeren er bytte ved kjøp av brukte teambindinger.

 
Annonse
Annonse
Annonse