gopro problemer. svindel ?

Hei. Bestilte et gopro hd hero kamera tirsdag kveld. I går fikk jeg en mail tilbake, der det sto at jeg skulle ringe de på et nr og bekrefte min kort informasjon. Da jeg ringte var det ingen som svarte. jeg ringte sånn 5 ganger. så jeg sendte de en mail. da fikk jeg en mail tilbake der det sto:

Hello GoPro Customer:

Case #83565 (Subject: "Email received after purchase"wink has been created to track your inquiry.

If you have any additional details or questions related to this inquiry, simply reply to this email and your message will be attached to this case (# 83565).
A GoPro Customer Support team member will be responding to you by email as soon as possible. Our goal is to reply within 2 business days.

Many Thanks,

GoPro Support

etter det fikk jeg denne mailen:

Hi Anders,

We need you to fill out the attached form and email or fax it back to us. You can email it to:

browland@gopro.com

Once we have this form we will be able to process your order. Hope this helps, and let us know if you have any other questions.

Many Thanks,

GoPro Support

På dette skjemaet de sa jeg skulle sende tilbake skulle jeg fylle inn kortinformasjon som: kortnr, Expiration Date, navn på korte, bank selvskap.

Jeg synnes dette virker veldig mistenksomt og rart.


mvh Anders

Bestilte du på deres amerikanske web side?
Da ville jeg sendt en mail til dem på en info@gopro.com eller noe. Det der virket litt rart og når jeg selv bestilte fra dem i sommer fikk jeg ingen sånn mail...

Har opplevd lignende på andre amerikanske nettsider. Men da i hovedsak hvis jeg bestiller til en annen adresse enn det som er "billing address" på kortet mitt.

F.eks hvis man bestiller via Jetcarrier.

De gjør dette for å sjekke at det virkelig er du som har bestilt og ikke en eller annen løk som har stjålet kortet ditt...

synnses det er veldig rart jeg og.. har bestilt fra ders amerikanske web side ja.

har bestilt varen til min egen adresse.

Da sendte mail til i går. sendte jeg vi siden ders der du fyller inn mailen din og skriver i et egent felt.

så vet ikke hva jeg skal gjøre liksom.. er det ikke noe lov mot og kreve kortinfo over mail ?? var noen som sa det til meg idag på skolen ihvertfallsad


mvh Anders

Ring banken din og hør med de.. De har sikkert vært borti lignende før wink

må slenge med meg på Ole Kristian at jeg fikk heller ikke denne mailen når jeg bestilte fra siden dems, kan du ha skrevet feil kortinfo så de ikke får trekt beløpet fra kortet ditt? ringe banken er heller ikke feil.

husk at de kanskje ikke har åpent kontor når du er på skolen:P siden de sitter i USA de som skal svare.

Det har vert mange liknende saker at noen har hacket seg på firmaer sine epost kontoer og sendt ut til kunder for å innhente kort informasjon, så hadde jeg vert deg så ville jeg ringt dem for å være på den sikre siden

Paypal er tingen, da slippert du sånt pisswink

har ringt når de er åpnet. altså pacific time mellom 8 am og 6 pm.. beløpet er trukket ja.. ja satt og skulle lage pay pal konto men så var det et eller annet som gjorde at jeg ikke gjorde det sad .. får ringe de igjen i morgen grin synes alt dette virker veldig rart.


mvh Anders

hadde jeg vært deg så hadde jeg avbestilt fra gopro.com og heller kjøpt denne pakka fra boardshop:http://boardshop.no/node/35808
det tok 3 dager for meg å få kamerae og frakten kosta 80 kr pluss at man kan ha postoppkrav som koster 69 kr! smile

Sitat Eivindjib:
hadde jeg vært deg så hadde jeg avbestilt fra gopro.com og heller kjøpt denne pakka fra boardshop:http://boardshop.no/node/35808
det tok 3 dager for meg å få kamerae og frakten kosta 80 kr pluss at man kan ha postoppkrav som koster 69 kr! smile

 

Hvorfor i alle dager skulle man ønske å betale postoppkrav?

da slipper man pengesvindel!

Sitat Eivindjib:
da slipper man pengesvindel!

 

Du slipper pengesvindel med kredittkort også.. Bare å ringe banken som du har kredittkort i, så får du tilbake pengene dine (evt. trekket blir fjernet fra faktura), og så blir det en sak mellom kredittkortselskapet og svindlerne etterpå. Det er en del av tryggheten ved å handle med kredittkort. Er dessuten ikke noe poeng å bruke postoppkrav fra boardshop, da det er en 100% trygg butikk..

Som Mr.Larsen påpekte her, så bør du bruke kredittkort når du bestiller/kjøper varer på nett.

I så fall har du full reklamasjonsrett hvis du ikke mottar varen, og/eller varen er mangefull i forhold til det produktet du faktisk betalte for.

Ved å reklamere vil du få korrigert beløpet du ble belastet på kortet fra brukerstedet (altså stedet hvor du gjorde kjøpet)

Betaler du med et debetkort ved netthandel (f.eks bankkort med VISA) hvor din konto blir direkte belastet ved kjøpet...vel, da er du temmelig fucked hvis forretningen viser seg å være useriøs, eller enda verre; svindel.

Sitat Eivindjib:
da slipper man pengesvindel!

Seff eivind! Hilsen Lovric.

Gå heller for Boardshop du, mye tryggere der./ billigere.


Life's a bitch, son

takk for mange tips.. skal ringe gopro og banken i dag.

Eivindjib du linker jo ikke til samme kamera. det er jo Go Pro HD Hero 960m jeg har jo bestilt gopro sitt beste kamera med masse ekstra deller. jeg har selv gopro fra før. bestilte da fra gopro.com uten problem. kameraet er til en kompis og jeg skal ha masse ekstra deler..


mvh Anders

fant nå ut at beløpet bare var reservert fra banken. så er ikke trukke enda. så får bare ringe gopro når de åpner.

men det er ingen som har opplevd dette før ??


mvh Anders
 
Annonse
Annonse
Annonse